کرونا چه زمانی به پایان می‌رسد؟ پیش‌بینی‌ها درباره این کابوس!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه نظریه‌های مختلفی درمورد زمان پایان همه‌گیری ویروس کرونا دارند. منتها همگی توافق دارند که این ویروس هرروزه تغییر می‌کند و ممکن است پاسخ آ‌نها نیز ثابت نباشد.
زمان پایان همه‌ گیری ویروس کرونا

ویروس کرونا واگیردارترین ویروس جهان به شمار می‌رود و پایان‌دادن به آن قطعا کار دشواری خواهد بود. در ادامه مطلب، پیش‌بینی‌های متخصصان درباره زمان پایان همه‌ گیری ویروس کرونا را با شما در میان می‌گذاریم. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

زمان پایان همه‌ گیری ویروس کرونا

این‌طور که پیداست، به پایان همه‌گیری کرونا نزدیک نیستیم. فقط ۴۰ درصد از جمعیت جهان واکسینه شده‌اند و آمار و ارقام مبتلایان هر روزه رو به افزایش است. دکتر بریلینت، متخصص بیماری‌های واگیری که برای سازمان بهداشت جهانی کار می‌کند و در نابودی آبله نیز نقش مهمی داشت، می‌گوید که کرونا دلتا، خطرناک‌ترین ویروس تاریخ است.

در ماه‌های گذشته، آمریکا، هند، چین به‌همراه کشورهای زیادی در اروپا، آفریقا و آسیا درگیر واریانت بسیار شایع دلتا بوده‌اند. منتها خبر خوب این است که واکسن‌هایی که با فناوریِ جدید استفاده از ناقل‌های RNA ساخته می‌شوند، در برابر کرونا دلتا مقاوم‌ بوده‌اند. البته باید در نظر داشت که بیش از ۱۰۰ کشور هستند که جمعیتی زیر ۵ درصد را واکسینه کرده‌اند.

دکتر بریلینت باور دارد: «ما به شروع همه‌گیری کرونا نزدیک‌تر از پایان آن هستیم. البته این به‌دلیل عمر طولانی واریانتی که داریم تجربه می‌کنیم نخواهد بود. تا هنگامی که همه‌ مردم را در بیش از ۲۰۰ کشور جهان واکسینه نکنیم، جهش‌های جدیدی از این ویروس پیدا خواهد شد.» بنا بر پیش‌بینی‌های این محقق سرشناس، ویروس کرونا ممکن است مانند آنفولانزا تا ابد وجود داشته باشد.

چه مشکلاتی بر سر راه تمام‌شدن کرونا وجود دارد؟

در حالی که تمام جهان به‌دنبال پایان‌دادن به مشکل کرونا هستند، راه‌حل این مشکل ساده و روان نیست. هیچ درمانی برای پایان ناگهانی آن وجود ندارد. به همین دلیل، هر شخص یک تعریف برای پایان ویروس کرونا دارد. موارد زیر باعث پیچیدگی ریشه‌کن‌کردن کرونا شده‌اند:

 زمان‌بندی

اولین مشکلی که باید با آن سر و کله بزنیم زمان است. با گذشت زمان کافی، از کارآمدی واکسن کرونا کاسته می‌شود. این یعنی واکسن عملکرد کمتری برای کنترل انتقال، بیماری و مرگ‌ومیر کرونا خواهد داشت. حالا که قرار است برای واکسن‌های کرونا یک دز سوم تقویتی نیز تزریق شود، این نظریه بیش‌ازپیش تایید می‌شود. در واقع، بعید نیست مانند واکسن آنفولانزا مجبور شویم به‌طور سالانه واکسن کرونا را تزریق کنیم تا در برابر جهش‌های جدید در درمان باشیم.

جهش‌ها

جهشی مانند دلتا توانست همه باورهای قبلی محققان را تغییر دهد. از اواسط سال ۲۰۲۰، جهش‌هایی در اروپا پدیدار شدند که واگیرتر و کشنده‌تر از ویروس ابتدایی بودند. در ادامه آنها، جهش‌های آلفا و دلتا ظاهر شدند و احتمال جهش‌های حتی خطرناک‌تر را افزایش دادند.

انتقال به حیوانات

کووید ۱۹ در حیوانات خانگی مانند سگ و گربه، موش‌های مزارع و راسوها نیز دیده شده است. همچنین، ۴۰ درصد از گوزن‌های دم‌سفید در چهار ایالت آمریکا، این ویروس را در بدن خود داشته‌اند. وجود ویروس در میزبان حیوانی به این معناست که کرونا می‌تواند در بدن حیوانات جهش پیدا کند و سپس به انسان‌ها برگردد. این جهش‌های مکرر در میزبان‌های مختلف، ممکن است نسخه‌ای کشنده‌تر از ویروس را به وجود آورد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند معجزه سیاه‌دانه در بهبود کرونا و جلوگیری از عفونت ریه!

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۴۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…