شگفت‌انگیزترین فواید ماست!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از دور کردن سرماخوردگی تا کمک به کاهش وزن، همه از فواید ماست، اولین و بهترین دوست بدن شماست!
خواص ماست یونانی برای سلامتی

ماستی که قرار است درباره‌ فوایدش با شما صحبت کنیم کمی با ماست معمولی فرق دارد، در واقع منظور ما ماست یونانی است که نسبت به ماست معمولی، پروتئین و کلسیم بیشتر و سدیم و کربوهیدرات کمتری دارد. نسبت به ماست معمولی غلیظ‌تر و خامه‌ای‌تر است اما کالری کمتری دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا راجع به خواص ماست یونانی برای سلامتی صحبت کنیم.

لبخند شما را مداوم و طولانی می‌کند

احتمالا باید بدانید حتی ماست ساده هم مقداری قند دارد، اما برخلاف سایر انواع محصولات لبنی، قند آن طبیعی است. قند ماست، لاکتوز است که در شیر هم وجود دارد و تقریبا در هر ۲۳۰ گرم ماست، ۹ گرم از این قند موجود است.

خبر خوب این است که حتی با وجود این قند طبیعی، ماست موجب کرم‌خوردگی دندان نمی‌شود.  پس خوب است بدانید پاداش افرادی که اهل مصرف حداقل ۵۰ تا ۶۰ گرم ماست هستند، این است که خطر ابتلای آن‌ها به بیماری‌های دندانی شدید، ۶۰ درصد کمتر از کسانی‌ است که ماست دوست ندارند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

محققان دانشگاه وین کشف کرده‌اند که خوردن ماست یکی از بهترین راه‌های بالا بردن سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی است. آن‌ها دریافتند زنانی که روزانه حدود ۱۱۵ گرم ماست می‌خورند، بدن قوی‌تری دارند و سلول‌های T (سلول‌هایی که با بیماری و عفونت مبارزه می‌کنند) آن‌ها نسبت به زمانی که هنوز شروع به خوردن ماست نکرده بودند فعال‌تر شده‌اند. باکتری‌های سالم موجود در ماست به ارسال پیام به سلول‌های تقویت ایمنی در بدن برای بالابردن قدرت آن‌ها کمک می‌کنند تا بتوانند با مواد مضر مقابله کنند.

باهوش‌تر می‌شوید

پس از مطالعاتی که ثابت کرد عملکرد مغز حیوانات توسط باکتری‌های روده دچار تغییر می‌شوند، محققان دانشگاه UCLA تصمیم گرفتند درباره‌ مشابه این عملکرد در انسان هم تحقیق کنند، بنابراین سه‌ گروه از افراد را انتخاب کردند.

گروه اول با ماست پروبیوتیک تغذیه شدند، گروه دوم با محصولاتی لبنی مشابه ماست و گروه سوم با ماست شیرین سنتی.

نتیجه این بود که در زنانی که ماست طبیعی خورده بودند افزایش برقراری ارتباط در سلول‌های خاکستری مغز و غشای جلویی مغز (قسمت پیشانی) که روی قوه‌ ادراک و شناخت ما تأثیر دارد، مشاهده شد. پس احتمالا با مصرف ماست باهوش‌تر خواهید شد!

سیستم گوارش‌ را دوباره بازسازی می‌کند

در حالی که افراد صاحب‌نظر هنوز ماست پروبیوتیک را بی‌تاثیر می‌دانند اما عده‌ای همچنان مصرف ماست پروبیوتیک را توصیه می‌کنند و دلیل این توصیه را هم تاثیر ماست پروبیوتیک در تنظیم دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن عنوان می‌کنند.

ماست به روند گوارش شما کمک می‌کند و موجب عدم ابتلا به یبوست می‌شود، بیماری‌های التهابی روده به سراغ‌تان نمی‌آید و البته چون لاکتوز کمتری نسبت به شیر دارد، دچار عدم تحمل لاکتوز نمی‌شوید.

اشتها‌ را متعادل‌تر می‌کند

یکی دیگر از خواص ماست یونانی برای سلامتی متعادل کردن اشتها است. مطالعات درباره‌ غذاهای حاوی پروتئین بالا نشان می‌دهد این غذاها می‌توانند گرسنگی شما را برطرف کنند و مانع پرخوری زیاد در لحظه می‌شوند. باید بدانید که ماست منبع ابتدایی پروتئین است اما همه‌ انواع ماست‌ها دارای میزان یکسان پروتئین نیستند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند معجزه سیاه‌دانه در بهبود کرونا و جلوگیری از عفونت ریه!

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۰۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…