۷ ترفند کاربردی برای چیدمان آشپزخانه

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به چیدن آشپزخانه خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید از ایده‌های جدید استفاده کنید بهتر است تا پایان همراه ما باشید.
ترفند‌های چیدمان در آشپزخانه

وجود ایده و ترفند‌های مختلف باعث خواهد شد تا آشپزخانه به یک مکان دنج و گرم برای اعضای خانواده تبدیل شود. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا به بیان ایده‌ها و ترفند‌های چیدمان در آشپزخانه بپردازیم.

استفاده بهینه از کابینت

تقریبا می‌توان گفت که حدود نیمی از ارتفاع کشو و کابینت‌های آشپزخانه شما بی‌استفاده به حال خود رها شده‌اند. بنابراین امروزه طراحان دکوراسیون آشپزخانه فضای هر کشو را به بخش‌های مختلف و مجزا تقسیم می‌کنند تا بتوانند وسایل بیشتری را در آن‌ها جای دهند.

ترفند‌های چیدمان در آشپزخانه

کابینت مخصوص برای لوازم خانگی

اگر در آشپزخانه کوچک خود وسایلی دارید که اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنید اما در عین حال می‌خواهید سطح کانتر و کابینت‌های آشپزخانه نیز تمیز و مرتب باقی بمانند، یک کابینت مخصوص می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد. این کابینت در واقع فضایی شبیه به کابینت معمولی است که درب آن به صورت کرکره‌ای باز و بسته می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید وسایلی نظیر توستر، مخلوط‌کن و دیگر لوازم پراستفاده خود را در آنجا قرار دهید.

ترفند‌های چیدمان در آشپزخانه

قفسه‌های کاربردی در فضاهای باریک

در بیشتر آشپزخانه‌ها فضای کوچکی در کنار گاز قرار دارد که اغلب یا به صورت ظاهری با پوششی از جنس درب کابینت‌ها پر می‌شود یا به یکی از کابینت‌های مجاور خود متصل می‌گردد و به علت نداشتن در، دسترسی به آن بسیار سخت خواهد بود. به‌تازگی طراحان کابینت آشپزخانه برای این فضای باریک یک قفسه کشویی باریک طراحی می‌کنند که برای قرار دادن ادویه‌جات و روغن‌ها مناسب است.

ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه

رک‌های نگهدارنده ظروف

معمولا از ارتفاع کابینت‌ها استفاده زیادی نمی‌شود. از سوی دیگر اگر تعداد طبقات کابینت را نیز زیاد کنیم دسترسی به ظروف و وسایل کمی سخت می‌شود. از این رو، طراحان دکوراسیون آشپزخانه رک‌های متحرکی در داخل کابینت‌ها قرار می‌دهند که می‌توان ظروف مختلف نظیر ماهی‌تابه را به آن‌ها آویزان کرد یا بر روی آن‌ها قرار داد. این رک‌ها را می‌توان به شکل ثابت در فضای بین کابینت‌های بالا و پایین ‌بر روی دیوار نیز نصب کرد.

رک‌ های نگهدارنده ظروف

فضایی برای چهارپایه‌های تاشو

چهارپایه وسیله‌ای کاربردی برای دسترسی به کابینت‌های بالا است. اگر دقت کنید درمی‌یابید که چهارپایه‌ها معمولا وسیله‌ای اضافه در آشپزخانه هستند که جای ثابتی نداشته و ایجاد مزاحمت می‌کنند. از این رو می‌توان از چهارپایه‌های تاشو استفاده کرد و در فضای خالی زیر کابینت‌های پایین یک مخزن نگهداری برای آن ایجاد نمود.

فضایی برای چهارپایه‌های تاشو

جزیره به‌جای میز

قرار دادن یک میز ناهارخوری در آشپزخانه بسیار رایج است؛ اما می‌توان از همین فضا به شکلی استفاده کرد که هم فضایی برای نگهداری وسایل ایجاد نمود و هم امکان نشستن برای افراد را فراهم کرد. جزیره، طرحی است که دقیقا می‌تواند شما را به این دو هدف برساند. جزیره‌ها در میان آشپزخانه قرار می‌گیرند و معمولا از یک یا دو سمت دارای در هستند.

جزیره به‌جای میز

چرخ دستی به‌جای جزیره

از ترفند‌های چیدمان در آشپزخانه میتوان به جزیره اشاره کرد. بی‌شک تمام آشپزخانه‌ها فضای کافی برای نصب جزیره را ندارند. در این مواقع طراحان دکوراسیون آشپزخانه پیشنهاد می‌دهند که از یک چرخ دستی با ظاهری شبیه به یک جزیره اما ابعادی کوچک‌تر استفاده کنید. این چرخ‌ها معمولا برای قرار دادن ظروف استفاده می‌شود اما می‌توان از آن‌ها برای جای دادن لوازم آشپزی و حتی سطل زباله نیز استفاده کرد.

چرخ دستی به‌جای جزیره

پیشنهاد مطالعه: مطلب پرده رنگ روشن بهتر است یا تیره؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…