رنگ پرده پذیرایی را چگونه انتخاب کنیم؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک انتخاب نامناسب برای رنگ پرده اتاق پذیرایی می‌تواند زیبایی تمام خانه را از بین ببرد. در عین حال، اگر رنگ آن‌ها به درستی انتخاب شود می‌توانند شما را شگفت زده کنند.
انتخاب رنگ پرده پذیرایی

هنگامی که وارد یک خانه می‌شویم ممکن است ابتدا فقط مبلمان و وسایل دکوری آن را ببینیم و به نحوه چیدمان آن دقت کنیم. اما چیزی که تا حد زیادی به خانه حس گرما و زندگی می بخشد، پرده‌های آن است. علاوه بر نوع و سبک پرده اتاق پذیرایی، رنگ آن نیز بسیار اهمیت دارد و انتخاب رنگ مناسب می‌تواند دکوراسیون شما را متحول کند. نکات مهمی در انتخاب رنگ پرده پذیرایی نقش دارند که در این مطلب به آن‌ها می پردازیم. با مجله دلتا ما همراه باشید.

انتخاب رنگ پرده پذیرایی را از کجا شروع کنیم؟

ابتدا به فضای خود نگاه کنید. اگر سالن پذیرایی شما کوچک است بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ‌های جیغ یا تیره باعث می‌شوند که فضا کمی کوچک‌تر به‌نظر برسد. پرده‌های تیره رنگ باعث می‌شوند که نور به اندازه کافی وارد فضا نشود و این موضوع علاوه بر کوچک شدن فضا، باعث تاریک شدن خانه می‌شود.

انتخاب رنگ پرده پذیرایی

اگر اتاق پذیرایی شما بزرگ و پر نور است می‌توانید به راحتی رنگ‌های پر رنگ یا تیره را انتخاب کنید. پرده‌های طرح‌دار نیز برای این فضاها مناسب بوده و شور و نشاط را به اتاق پذیرایی شما می‌بخشند.

چگونه رنگ پرده پذیرایی را با وسایل دیگر ست کنیم؟

برای ست کردن پرده با دیگر مبلمان به طور کلی سه روش وجود دارد:

روش اول

رنگ پرده اتاق پذیرایی را دو درجه پر رنگ‌تر یا کم رنگ‌تر از مبلمان، فرش یا دیوارها انتخاب کنید. به‌طور مثال اگر مبلمان شما سفید است، پرده‌های طوسی یا عاجی انتخاب کنید. دقت کنید که اگر پرده، مبلمان و دیوارها دقیقا به یک شکل باشند باعث می‌شود به مرور زمان خسته شوید و این ترکیب برای شما خسته کننده شود.

انتخاب رنگ پرده پذیرایی

روش دوم

بین رنگ مبلمان و پرده، تضاد ایجاد کنید. این سبک انتخاب رنگ پرده را بسیار جذاب و منحصربه‌فرد می‌کند. می‌توانید رنگ‌های سرد و گرم را در کنار یکدیگر بگذارید.

انتخاب رنگ پرده نشیمن

روش سوم

رنگ‌های خنثی را به‌کار بگیرید. این رنگ‌ها به راحتی با هر دکوراسیون و هر رنگی ترکیب می‌شوند و ست کردن آن‌ها با مبلمان خانه کار سختی نیست. مانند رنگ‌های طوسی، خاکستری و کرم.

رنگ های خنثی برای پرده

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای کاربردی و جذاب برای چیدمان آپارتمان‌های کوچک را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۰۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…