بایدها و نبایدها در ست کردن پرده و مبلمان

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ست کردن مبلمان و پرده تنها به این معنی نیست که آن‌ها را دقیقا به یک رنگ انتخاب کنیم. پرده و مبلمان می‌توانند در یک طیف رنگی بوده یا مکمل یکدیگر باشند.

ست‌ کردن رنگ مبل و پرده چالشی است که بسیاری از خانواده‌ها به‌خصوص آن‌هایی که روی هماهنگ بودن تمام وسایل منزل وسواس دارند، با آن روبه‌رو هستند. دلتامگ در این مقاله چگونگی ست کردن این دو وسیله مهم و اساسی یعنی مبل و پرده را در خانه به شما خواهند گفت.

آیا باید پرده و مبلمان منزل هماهنگ شوند؟

رنگ پرده را با مبلمان خانه ست کنید تا چیدمانی منظم به خانه خود ببخشید. اگر علاوه بر رنگ، جنس و بافت پرده‌ها را مانند مبلمان انتخاب کنید نتیجه بسیار جذاب‌تر خواهد شد. به عنوان مثال اگر مبلمان شما از جنس مخمل است سعی کنید قسمتی از پرده‌ها را از جنس مخمل تهیه کنید.

نورپردازی

روش های ست کردن رنگ مبل و پرده

ست‌کردن رنگ مبل و پرده در دکوراسیون داخلی می‌تواند به طراحی زیبا و هماهنگی بین این دو عنصر کمک کند. برای ست کردن رنگ مبل و پرده نکاتی وجود دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

هماهنگی رنگی

استفاده از رنگ‌های مشابه و یا ترکیبی از رنگ‌های مکمل در مبل و پرده می‌تواند به‌تناسب بین این دو عنصر کمک کند. به‌عنوان‌مثال، اگر مبل دارای رنگ آبی است، پرده‌ها را با رنگ آبی مشابه یا رنگ‌های مکمل مانند نارنجی یا زرد انتخاب کنید.

کنتراست رنگی

استفاده از رنگ‌های کاملا متفاوت برای مبل و پرده نیز می‌تواند ظاهر جذابی به دکور خانه شما ببخشد. برای مثال، اگر مبل روشن و سفید است، می‌توانید برای ست‌ کردن رنگ مبل و پرده، پرده‌هایی با رنگ تیره و گرم مانند قهوه‌ای یا مشکی انتخاب کنید.

رنگ مبل

ترکیب الگوها و طرح‌ها

اگر مبل و پرده دارای الگوها و طرح‌های مختلف هستند، می‌توانید از یک‌رنگ پایه در ترکیب آن‌ها استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر مبل دارای الگوی گل و پرده دارای الگوی خطی است، از یک‌رنگ مشترک در این دو استفاده کنید تا هماهنگی بین آن‌ها ایجاد شود.

توازن نور و تاریکی

در زمان ست کردن رنگ مبل و پرده، به نورپردازی اتاق هم توجه کنید. اگر اتاق کم‌نور است، از رنگ‌های روشن برای ست کردن رنگ مبل و پرده استفاده کنید تا روشنایی اتاق را افزایش دهید.

نورپردازی

سبک دکوراسیون خانه

برای خرید پرده ابتدا باید سبک دکوراسیون خانه را در نظر بگیرید. اگر از مبلمان سلطنتی استفاده می‌کنید بهتر است از پرده‌های سلطنتی و پر زرق و برق نیز استفاده کنید و از والان‌های طرح‌دار نیز برای آن‌ها اسنفاده کنید. اگر دکوراسیون خانه شما مدرن است برای ست کردن رنگ مبل و پرده، پرده را نیز باید مدرن انتخاب کنید تا به درستی با مبلمان شما ترکیب شود.

مطلب پیشنهادی:  کدام موارد در آشپزخانه مدرن جایی ندارند؟ + ویدئو

ست کردن پرده طرح‌دار با مبل ساده

استفاده درست از پرده‌های گل‌دار در خانه، نشاط ایجاد می‌کند و حس طراوت و تازگی به خانه می‌بخشد. در صورتی که از پرده‌های گل‌دار استفاده می‌کنید بهتر است مبلمان شما ساده بوده و طرحی نداشته باشند.

به‌طور مثال اگر مبلمان شما به رنگ آبی هستند، برای ست کردن رنگ مبل و پرده، پرده‌هایی را انتخاب کنید که گل‌های آبی دارند یا پس زمینه‌ای آبی با گل‌های رنگارنگ دارند. اگر مبلمان شما به رنگ خنثی هستند شرایط فرق می‌کند. برای مبلمان طوسی بهتر است پرده‌هایی را انتخاب کنید که کمی رنگ در آن‌ها باشد.

رنگ کوسن

ست کردن پرده با مبل طرح‌دار

یکی از روش‌های ست کردن رنگ مبل و پرده این است که برای مبلمان طرح‌دار باید از پرده‌های ساده استفاده کنید تا فضا بیش از حد شلوغ نشود. برای رنگ پرده، می‌توانید از بین رنگ گل‌های مبل خود انتخاب کنید. اگر مبلمان شما دارای گل‌های سبز و قرمز است، پرده را به رنگ سبز تهیه کنید زیرا رنگ قرمز نیز باعث می‌شود، فضا شلوغ شود.

اگر به پرده‌های ساده علاقه‌ای ندارید، می‌توانید یک پرده کناره گل‌دار نیز در کنار پرده‌های ساده خود بیاویزید اما بیشتر از وسایل طرح‌دار استفاده نکنید. اگر کاغذ دیواری‌های شما طرح‌دار هستند، پرده کناره گل‌دار را به طور کل فراموش کنید و فقط به دنبال پرده‌های ساده بروید.

رنگ جیغ

ست کردن پرده با مبلمان خنثی

بسیاری از خانه‌های ایرانی مبلمانی به رنگ‌های کرم، طوسی و خاکستری دارند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، پرده‌ها را باید طوری انتخاب کنید که خانه را سرد و بی‌روح نکرده و به فضا گرما ببخشند.

برای مبلمان خنثی نیازی نیست که پرده‌ها در همان رنگ یا طیف رنگی باشند. می‌توانید از طیف رنگ‌های مختلف برای ست کردن رنگ مبل و پرده استفاده کنید. همچنین با استفاده از پرده‌های جیغ تضادی ایجاد کنید که تمامی توجه را به خود جلب کند یا از رنگ‌های کمرنگ استفاده کنید تا یک هارمونی آرامش‌بخش در خانه ایجاد کنید.

مبل خنثی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…