چند ایده‌ عالی برای تزیین آپارتمان‌های کوچک

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی و چیدمان در قدم اول نیاز به ایده دارد، ایده‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توان چیدمان خانه کوچک را زیباتر کرد.
تزیین آپارتمان‌ های کوچک

اگر شما هم با کمبود ایده برای تزیین آپارتمان‌ های کوچک مشکل دارید، پس این مطلب خیلی به کارتان خواهد آمد. بهتر است بدانید پرده‌ها نقش مهمی در تزیین خانه شما دارند. در آپارتمان‌ها، انتخاب پوشش مناسب برای پرده‌ها خیلی مهم است، چون اگر انتخاب اشتباهی بکنید ممکن است خانه شما دلگیر و گرفته به‌نظر برسد. برای یک انتخاب مناسب با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

نکات انتخاب پرده‌ مناسب در آپارتمان‌های کوچک

تزیین آپارتمان‌ های کوچک

  • یادتان باشد از رنگ‌های روشن مثل سفید، خاکستری روشن، و مواردی مشابه استفاده کنید. همواره رنگ‌ها توجه زیادی را جلب می‌کنند و به این ترتیب پنجره‌ها به مرکز اتاق تبدیل شده و باعث می‌شوند اتاق مرتب و منظم به‌نظر برسد.
  • سعی کنید تمام پنجره‌های یک اتاق را با یک نوع پرده بپوشانید. ۲ نوع شکل متفاوت پرده در یک اتاق ظاهری بهم ریخته به اتاق داده که همین می‌تواند موجب نامرتب به‌نظر رسیدن در آپارتمان‌های کوچک شود.
  • بهتر است رنگ پرده‌های شما با رنگ دیوارها همخوانی داشته باشد.
  • برای ایجاد توهم اتاقی بزرگ، تا جایی که می‌شود طرح پرده‌ها را ساده انتخاب کرده و لایه‌ لایه روی هم پرده نزنید.

پرده و دراپه برای پنجره‌ آپارتمان‌های کوچک

در میان انواع مختلف پرده‌های رایج، پرده‌های معمولی و دراپه‌ها به عنوان راهکاری ایده‌آل برای پوشاندن پنجره‌ها به‌شمار می‌آیند. اگر اندازه‌ پنجره‌ها هم در منزل‌ شما کوچک است، به سراغ پرده‌هایی کوتاه با رنگ روشن بروید. پرده‌های چین‌دار را انتخاب کرده و خیلی لایه لایه پرده نزنید.

پرده و دراپه برای پنجره‌

پرده‌های حریری از جمله پرده‌های مطلوب‌تر برای اتاق‌های کوچک هستند. رنگ روشن و پارچه‌ی نیمه شفاف آنها احساس راحتی و دل‌باز بودن به اتاق داده و از همین رو باعث می‌شوند که اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

استفاده از شاترها

برای تزیین آپارتمان‌ های کوچک می‌توان از شاترها استفاده کرد. شاترها ظاهری ساده و آراسته دارند و از جمله محبوب‌ترین پوشاننده‌ها برای پنجره‌های کوچک به‌شمار می‌روند. علاوه بر کنترل حریم خصوصی، آن‌ها اجازه ورود میزان مناسبی از نور را به درون منزل می‌دهند. میله‌های افقی آن‌ها باعث می‌شود که دیوار اتاق گسترده‌تر به نظر برسد.

استفاده از شاترها

پرده کرکره برای آپارتمان‌های کوچک

کرکره‌ها از جمله موثرترین پوشش‌ها برای پنجره هستند. اگر به دنبال پرده‌ای زیبا و بی‌نظیر اما در عین حال به صرفه از لحاظ اقتصادی هستید، می‌توانید از کرکره‌های لانه‌زنبوری، استفاده کنید.

پرده کرکره برای آپارتمان‌

به غیر از اینکه این کرکره‌ها عایق خوبی هستند، اجازه می‌دهند نوری ملایم هم وارد اتاق شود. از کرکره‌های رولر یا همان غلتکی که کاملا فضا را تاریک می‌کنند، دوری کنید. این پرد‌ها ۱۰۰% ورود نور را مسدود کرده و باعث می‌شود منزل‌ شما دلگیر و گرفته به‌نظر برسد.

برای کسانی که دوست دارند چند لایه پرده بزنند

با اینکه چند لایه کردن پرده‌ها خیلی ایده‌ی مناسبی برای آپارتمان‌هایی که محدودیت فضایی دارند نیست، اما اگر می‌خواهید به هر ترتیب این کار را انجام دهید ما برای‌ شما راهکاری داریم.

شاید بخواهید پرده‌های روشن و دراپه‌ها را با شاتر یا پرده‌های لانه زنبوری هماهنگ کنید تا از مزایای هر دو بهره‌مند شوید. این کار به شما انعطاف‌پذیری‌ قابل توجه و حریم خصوصی قابل کنترل‌تری را هدیه می‌دهد.

پرده چند لایه

پیشنهاد مطالعه: مطلب دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون را جذاب کنید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۲:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…