تالاب چاف لنگرود، بهشتی تماشایی در گیلان

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهر لنگرود دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند چشمان شما را ساعت‌ها خیره نماید. تالاب چاف یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است.
تالاب چاف

زیبایی‌های استان سرسبز گیلان محدود به یک یا دو شهر نبوده و در هریک از شهرهای این خطه می‌توانید طبیعتی بکر و زیبایی‌های خیره‌کننده مشاهده کنید. سفر به این استان زیبا تصمیمی است که حداقل یک بار در طول عمرتان باید گرفته شود. دیدن این بهشت روی زمین شما را به وجد خواهد آورد. تالاب چاف یکی از زیبایی‌های موجود در این استان، در شهر لنگرود بوده و سالانه تعداد زیادی از مسافران را به سمت خود می‌کشاند. در این بخش از مجله دلتا قصد داریم تا شما را از تالاب چاف یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر لنگرود آگاه سازیم.

تالاب چاف در گیلان

موقعیت مکانی چاف

این تالاب یکی از زیباترین تالاب‌های ایران است. تالاب زیبای چاف منطقه‌ای حفاظت‌شده است که شکار در آن ممنوع شده. آب و هوایی معتدل و مرطوب و نیز شالیزارهایی وسیع چشم‌انداز بسیار زیبایی به این منطقه داده است. این تالاب در حاشیه روستای چاف و با فاصله ۶۵ کیلومتری از رشت و ۱۳ کیلومتری شمال شرقی لنگرود واقع شده است. این تالاب از شمال به روستای تازه‌آباد، از شرق به دریای خزر و از غرب و جنوب به روستای چاف منتهی می‌شود. وسعت این تالاب زیبا و خوش آب و هوا حدود ۸۰۰ هکتار بوده و در ارتفاع منفی ۲۵ متری از سطح دریا قرار دارد و همچنین میزان بارندگی در این منطقه حدود ۱۳۰۰ میلی‌متر در سال است. همین مسئله یکی از دلایل خنک بودن هوا در این تالاب است.

تالاب چاف لنگرود

آب و هوای تالاب چاف

آب و هوای اطراف تالاب بسیار معتدل و مرطوب است. علت آن قرار گرفتن در منطقه‌ای خوش آب و هوا و همچنین وجود درختان انبوه، بارش مناسب و ارتفاعی کم نسبت به دریا است. مناسب بودن آب و هوا موجب شده تا گردشگران بسیار زیادی برای بهره بردن از زیبایی‌های طبیعت و هوای پاک و مناسب این منطقه، خود را به تالاب برسانند. دیدن زیبایی‌های روستای چاف و همچنین تالاب واقع شده در اطراف آن می‌تواند چشمان شما را خیره و آرامش را به وجود شما بازگرداند. دیدن زیبایی‌های طبیعت همراه با خانه‌های قدیمی و روستایی که هر کدام از آن‌ها می‌توانند غذای محلی برای ارائه داشته باشند، از زیبایی‌های منطقه است. باید توجه داشت که در این منطقه شکار ممنوع است و همین مسئله موجب ایجاد امنیت شده و جانوران زیادی را به این سمت کشانده است.

تالاب چاف کجاست

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر، ساحل مخفی عشق در مکزیک را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۲:۲۰ ب٫ظ

  2. کسرا مرادی

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۳۲ ب٫ظ

    عالی بسیار بسیار قشنگ و زیباست و بهشت روی زمین است.

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…