فیل‌های نقاش جاذبه توریستی عجیب تایلند

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تربیت فیل در بین تایلندی‌ها مرسوم بوده، به ویژه در مناطق شمالی تایلند، در اطراف شهر چیانگ مای کمپ‌ها و پارک‌هایی برای نگهداری فیل‌های تربیت‌شده وجود دارد که امکان فیل سواری را برای گردشگران در تور تایلند فراهم می‌کند.
فیل های تایلندی

تصور اینکه به تایلند بروید و فیل‌های دوست‌داشتنی‌اش را از نزدیک نبینید خیلی سخت است. اگر می‌خواهید تعداد زیادی فیل تایلندی را یکجا ببینید باید به دره Maesa در شمال تایلند بروید. همین که پا به اینجا بگذارید فیل‌های زیادی را می‌بینید که یا در حال یادگیری شیرین‌کاری‌های مختلف از مربیان هستند یا در رودخانه حمام می‌گیرند و یا چشم‌اندازهای اطراف را نقاشی می‌کنند! در این کمپ کلا نظرتان درباره فیل های تایلندی عوض می‌شود و با دیدن اینکه چقدر این موجودات بااستعداد هستند شگفت‌زده می‌شوید. برای آشنایی بیشتر با کمپ فیل‌ها در چیانگ مای در ادامه مجله دلتا را همراهی کنید.

هدف از راه‌اندازی این کمپ چه بوده است؟

قرن‌هاست که فیل‌ها در تایلند مورد احترام هستند. فیل‌ها به سنگین‌ترین موجودات دنیا معروف هستند و در قدیم در جنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. پادشاه بر پشت فیل می‌نشست تا از تایلند در موقعیت‌های مختلف دفاع کند. نکته دیگری که باعث محبوبیت فیل‌ها شده هوش و حافظه باورنکردنی آن‌هاست. فیل‌های تایلند در دسته فیل‌های آسیایی هستند و از زمان‌های قدیم تا به الان مردم آن‌ها را بزرگ می‌کنند تا از آن‌ها در کارهای مختلف استفاده نمایند. امروز نقش این فیل‌ها کاملا تغییر کرده و دیگر مثل قبل برای کارهایی مثل صنعت چوب و جنگ استفاده نمی‌شوند. از آنجایی که تعداد فیل‌ها کم است، در این کمپ سعی شده تا از آن‌ها مراقبت کنند و تعداد آن‌ها را زیاد نمایند.

فیل های تایلندی کمپ چیانگ مای

کمپ چیانگ مای در حدود سال ۱۹۷۶ تاسیس شده است. این فیل‌ها که زمانی در صنعت چوب کار می‌کردند با روی کار آمدن ماشین‌های سنگین دیگر کاری برای انجام دادن نداشتند. در این کمپ آن‌ها دوباره به کار گرفته شدند اما این بار در نقش هنرمند! در این کمپ با استعدادهای باورنکردنی آن‌ها آشنا می‌شوید و همچنین درباره زندگی آن‌ها چیزهای زیادی یاد می‌گیرید.

رفتار فیل های تایلندی

فیل های تایلندی این کمپ حیوانات معمولی نیستند. به غیر از کارهای روتین همیشگی مثل حمام کردن، خوردن و خوابیدن، این موجودات باهوش یاد می‌گیرند که چطور نقاشی بکشند، فوتبال بازی کنند و استعدادهای خودشان را در نمایش‌های مختلف نشان دهند. با دیدن این کمپ حتما عاشق این حیوانات می‌شوید و به توانایی‌های آن‌ها پی می‌برید!

چیانگ مای

در این کمپ یک محیط طبیعی و سالم برای فیل‌ها فراهم می‌شود تا بتوانند چیزهای زیادی یاد بگیرند و آن‌ها را برای مردم نمایش دهند. البته این فیل‌ها تا سن مشخصی در این کمپ نگهداری می‌شوند و بعد از اینکه بازنشسته شدند در جنگل کنار این کمپ رها می‌شوند، اما نه اینکه به حال خود باشند چون باز هم از آن‌ها مراقبت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به تور تابستانی با ون در روزهای پایانی تابستان مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۲۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…