خوشمزه‌ترین جشنواره‌های جهان را بشناسید!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در جشنواره‌های سنتی غذا، غذاهایی با رنگ‌ها و طعم‌های متفاوت سرو شده و برخی از آن‌ها آنچنان طعم بی‌نظیر و خوبی دارند که هیچ‌گاه از ذهن و خاطر شما پاک نخواهند شد.
جشنواره های سنتی  غذا

در سراسر دنیا فستیوال‌ها و جشنواره‌های سنتی زیادی در حوزه غذا برگزار می‌شود و عده‌ای از آن‌ها از قدمت و تاریخچه زیادی برخوردار هستند و یک سنت دیرینه و کهنه باعث شکل‌گیری و برگزاری آن شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا شما را با جشنواره های سنتی  غذا در دنیا آشنا کنیم.

جشنواره های سنتی غذا ، بازار پیاز سوئیس

یکی از جشنواره‌های سنتی غذا بازار پیاز نام دارد. این جشنواره در شهر برن سوئیس برگزار می‌شود و حدود ۵۰ تن پیاز در آن عرضه می‌گردد. البته در کنار پیاز محصولات دیگری مانند طلا، سرامیک و اسباب بازی نیز ممکن است ارائه گردد.

معمولا بازار پیاز از ساعت ۶ صبح شروع می‌شود ولی از ساعت ۵ صبح بوی غذاهایی مانند سوپ و پیراشکی که می‌توان آن‌ها را با پیاز طبخ کرد به مشام می‌رسد. ساعت ۴ عصر نیز جشنی برگزار می‌شود که به آن جشن کاغذهای رنگی گفته می‌شود. این جشن نیز در نوع خود جذابیت زیادی برای سوئیسی‌ها و توریست‌ها دارد.

جشنواره های سنتی  غذا

جشنواره پیراشکی

از دیگر جشنواره های سنتی غذا جشنواره پیراشکی است که در شهر هنک گنگ برگزار می‌شود. برای شرکت در این فستیوال باید در پنجمین روز از پنجمین ماه سال قمری چین به این کشور بروید.

در این روز خانواده‌های چینی در سراسر این کشور مشغول طبخ پیراشکی هستند. مواد اولیه این پیراشکی شامل برنج و برخی مواد دیگر است و معمولا این مواد در داخل برگ بامبو و یا نیلوفر آبی و برگ موز پیچیده شده و میل می‌شود. در کنار خوردن پیراشکی می‌توانید مسابقه قایقرانی اژدها را نیز مشاهده کنید. این مسابقه از جمله مسابقات بین‌المللی بوده و طرفداران زیادی دارد.

جشنواره شکلات

یکی از خوشمزترین جشنواره های سنتی غذا در کشور اکوادور برگزار می‌شود. در این جشنواره می‌توانید انواع شکلات‌های متفاوت با طعم‌های بسیار عالی و با کیفیت را میل کنید. شرکت در این جشنواره را به افرادی که عاشقان واقعی شکلات هستند پیشنهاد می‌کنیم.

در کنار این جشنواره کلاس‌هایی آموزشی برای درست کردن شکلات نیز برگزار می‌شود. در ضمن شما می‌توانید در غرفه‌هایی که برای تست انواع شکلات برپا شده‌اند رفته و شکلات‌هایی با طعم و مزه‌های متفاوت میل کنید.

جشنواره های سنتی  غذا
پیشنهاد مطالعه: مطلب پیش‌بینی بلایای طبیعی با صورت فلکی! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…