قلعه آغشت؛ قلعه‌ جادوگری هری پاتر در کرج!

5
16
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر دوران کودکی خود را پشت سر گذاشته و هنوز رویای رفتن به قصری جادویی را در سر دارید، لازم نیست مسافت‌های طولانی را برای رفتن به کشورهای خارجی طی کنید؛ کافی است چمدان خود را بسته و به یکی از روستاهایی بروید که نزدیک پایتخت کشورمان ایران قرار گرفته است.
قلعه آغشت

خرید آپارتمان در کرج یکی از بهترین ایده‌ها برای کسانی است که می‌خواهند در نزدیکی تهران خانه داشته باشند. راه‌های دسترسی از کرج به تهران چه از طریق قطار سریع‌السیر چه از طریق وسایل نقلیه دیگر و ماشین شخصی بسیار راحت و کم‌هزینه است. از آنجایی که خرید خانه در تهران اندکی سخت و هزینه آن نسبت به کرج بیشتر است، با خرید آپارتمان در کرج می‌توانید در هزینه‌های زندگی خود صرفه‌جویی کنید. همچنین جاهای دیدنی بسیاری در اطراف کرج وجود دارد که می‌توانید در اوقات فراغت خود به آنجا سفر کنید و لحظات شادی را در کنار خانواده بگذرانید. یکی از این جاهای دیدنی و زیبا قلعه آغشت است. با ما در دلتامگ همراه باشید تا این جاذبه کرج را بیشتر بشناسید.

قلعه آغشت

اگر با دیدن فیلم هری پاتر، دوست داشتید که به قلعه هاگوارتز رفته، در آن قدم زده و حس و حالی را تجربه کنید که در این مدرسه جادوگری در جریان است، به قلعه آغشت در کرج بروید. این قلعه در نهایت زیبایی ساخته شده و خود را آماده سازید تا به یکی از رویاهای دوران کودکی خود واقعیت بخشید.

تاریخچه قلعه آغشت

این قلعه تاریخچه کوتاهی دارد و در واقع یکی از بناهای معاصر کشور به شمار می‌رود. از بیرون که به این قلعه نگاه می‌کنید امکان ندارد به یاد قلعه‌های اروپایی و رومی نیفتید. حس جادوگرانه این قلعه شما را به یاد فیلم‌های جادوگری سینما می‌اندازد.

وجه تسمیه نام قلعه آغشت

«آو» به معنی آب و «غشت» هم به معنی فراوانی و انباشته شدن است. میزان بارش باران و نزولات جوی در این روستا به حدی زیاد است که بعید به نظر می‌آید هیچ‌وقت این روستا با مشکل کمبود آب مواجه شود.

قلعه هری پاتر

مکان قرارگیری

این روستا، در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و به همین دلیل طبیعتی بکر و بسیار زیبا را می‌توان در آن شاهد بود. به‌جز قلعه آغشت، آب‌وهوا و اقلیم حاکم بر این روستا نیز می‌تواند به‌عنوان یک دلیل مهم برای بازدید از این روستا به شمار رود.

مسیر دسترسی

برای آنکه بتوانید به قلعه آغشت بروید باید از جاده کرج به گوهردشت بروید و تابلوهای راهنمایی را برای رسیدن به روستای آغشت دنبال کنید. مسیر دیگری که شما را به روستای آغشت می‌رساند اتوبان قزوین به کرج است. وقتی به این اتوبان وارد شدید، باید به سمت تابلوی کردان مسیر خود را تغییر دهید و بعد از آنکه کردان را پشت سر گذاشتید، به برغان بروید. در نهایت نیز می‌توانید روستای آغشت و قلعه اسرارآمیزی را مشاهده کنید که در آن وجود دارد.

خرید آپارتمان در کرج و مسیر تهران به کرج

اگر قصد خرید آپارتمان در کرج را دارید دانستن این نکته ضروری است که مسیرها و راه‌های زیادی برای طی‌کردن مسیر کرج تا تهران وجود دارد. اگر قصد دارید با خودروی شخصی یا وسایل حمل‌ونقل عمومی به جز قطار این مسیر را طی کنید، دو انتخاب متفاوت پیش روی شما وجود دارد.

مسیر اول 51 کیلومتر است که حدود یک ساعت زمان نیاز دارد و از بزرگ‌راه تهران کرج یا همان اتوبان شهید فهمیده عبور می‌کند. مسیر دوم 64 کیلومتر است و حدود یک ساعت و ده دقیقه زمان نیاز دارد و از جاده مخصوص کرج یا اتوبان شهید لشکری عبور می‌کند. البته این زمان بستگی به میزان ترافیک روزانه نیز دارد.

مطلب پیشنهادی:  در یک روز مهم‌ترین جاهای دیدنی رشت را ببینید

با این حال در چند سال گذشته با روی کار آمدن قطارهای سریع‌السیر طی‌کردن این مسیر راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر شده و بسیار به‌صرفه‌تر است. با استفاده از قطارهای تندرو می‌توانید در عرض 45 دقیقه مسیر تهران کرج را طی کنید. قطارهای تندرو به کسانی که قصد خرید آپارتمان در کرج را دارند؛ اما محل کار آن‌ها تهران است کمک شایانی کرده است.

مسیر تهران کرج

زیبایی‌هایی اطراف قلعه آغشت

در اطراف این قلعه جاذبه‌های بسیاری وجود دارد که برخی از آن‌ها در لیست محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی کرج جا گرفته‌اند. از آنجایی که میزان بارندگی در این منطقه نیز زیاد است، طبیعت آن یکی از زیباترین و رویایی‌ترین چشم‌اندازهای ایران را دارد. فصل پاییز که از راه می‌رسد با پاشیدن انواع رنگ‌های مختلف پاییز بر چهره این منطقه، زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

آبشار شرشربند

اگر به روستای آغشت رفتید، حتما از آبشار شرشربند دیدن کنید. این آبشار در قسمت شمالی روستا قرار دارد و برای رفتن به آن باید کوهنوردی کنید. برای کوهنوردی نیز حتما باید تجهیزات لازم مانند کفش و لباس مناسب کوهنوردی را همراه داشته باشید. مسیر رسیدن به این آبشار خود دارای زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاصی است.

امامزاده بی‌بی قزلز

بنای این مکان مقدس در دوران صفویه ساخته شده و آن طوری که اسناد و مدارک نشان می‌دهند، جد این امامزاده به امام کاظم برمی‌گردد. گندب خارجی این مقبره یک گنبد سنگی و گچی است که از دور نیز شما را جذب سادگی و زیبایی خود می‌کند. مردم این منطقه و روستا، احترام زیادی برای این امامزاده قائل هستند.

گرمابه

از دیگر جذابیت‌هایی که اطراف قلعه آغشت وجود دارد می‌توان به گرمابه یا حمام سنتی و قدیمی این روستا اشاره کرد. این گرمابه حدود ۷۰ سال قدمت داشته و فعلا نیز فعال نیست.

سوغاتی‌های قلعه آغشت

از جمله سوغاتی‌هایی که می‌توان در این روستا تهیه کرد، میوه‌هایی مانند توت، آلبالو، گوجه‌سبز و غیره است. در ضمن عسل بسیار با کیفیتی نیز در این روستا تهیه شده و به فروش می‌رسد.

قلعه آغشت کرج

سخن آخر

از آنجایی که آغشت در یک منطقه کوهستانی و سرسبز واقع شده است دیدن آن در تمام فصول سال زیبایی خاص خود را دارد. در تابستان‌ها هوای این منطقه خنک و مطبوع است که برای یک گردش یک روزه تابستانی مکانی بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد. با این حال در فصل پاییز به دلیل رنگارنگ شدن طبیعت اطراف قلعه آغشت، فضای آن به‌قدری زیبا می‌شود که گویی در میان دنیای هری پاتر قرار گرفته‌اید. در این فصل سال اینجا به یکی از خاص‌ترین لوکیشن‌های عکس‌برداری و فیلم‌برداری تبدیل می‌شود.

5 دیدگاه

  1. ناشناس

    29 مرداد 1402 در 2:35 ب.ظ

    دوتا آدرس متفاوت بودااااا.آتشگاه کجا،کردان کجا😁

    پاسخ

  2. ناشناس

    31 مرداد 1402 در 8:40 ق.ظ

    زیاد چیز خاصی ندارد یه قلعه هست که کلا درهاش بسته است و بازدید نداره فقط از دور دلیر از جلو راه ورود هم ندارید اما برای وقت گذرانی خوبه قدمتش هم زیر صد سال هست

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      13 شهریور 1402 در 4:19 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما

      پاسخ

  3. مختار فیروزی

    31 مرداد 1402 در 10:08 ب.ظ

    من نگهبان این قلعه هستم هروقت آمدید به من زنگ بزنید

    پاسخ

  4. ناشناس

    1 مهر 1402 در 4:38 ب.ظ

    اصلا جذاب نبود،یه ملک شخصی که هیچ نمایی از سمت بازدیدکننده نداره،،،،وقتی یه جایی رو به ثبت میرسونید و میگید تاریخی و اسمش رو قلعه میزارید توانایی ارائه خدمات باشید،نه اینکه مردم وقتشون و بزارن این همه راه رو برن و فقط یه دیوار سنگی و یه آیفون که روش نوشته لطفا مزاحم نشوید ملک شخصی است،،،،واقعا مردم و چی فرض کردید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

بهترین مسیرهای پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟

تهران شهری بزرگ و شلوغ است؛ اما در گوشه و کنار آن می‌توان جایی دنج و آرام برای خلوت‌کردن ی…