۷ نکته طلایی برای انتخاب مبل راحتی که باید بدانید!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب مبلمان مناسب صرفا انتخاب طرحی زیبا با پارچه‌های جذاب نیست بلکه انتخابی است حساس که برای آن باید فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار داد.
انتخاب مبل راحتی مناسب

فضای نشیمن یکی از بهترین و محبوب‌ترین فضاهای خانه است. مبلمان راحتی و مناسب نیز نقش زیادی در راحتی و آرامش فضای نشیمن خانه دارند. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی نکات انتخاب مبل راحتی پرداخته‌ایم.

توجه به ابعاد و اندازه نشیمن

شما قبل از خرید مبل باید تصمیم بگیرید که چه مقدار از فضایی پذیرایی را می‌خواهید توسط مبل پر کنید؟ آیا می‌خواهید مبل و صندلی زیادی در فضا قرار دهید؟ آیا در این فضا میز ناهارخوری هم قرار می‌دهید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، مبلمان مناسب برای شما یک مبل راحتی یا مبل ال شکل است.

انتخاب مبل راحتی مناسب

اگر می‌خواهید مبلمان شما به نقطه توجه و کانونی شما تبدیل شود. می‌توانید مبل‌هایی را انتخاب کنید که دورتا دور فضای پذیرایی شما چیده شده و فضای زیادی برای نشستن هم به شما می‌دهد.

توجه به نحوه چیدمان مبلمان

نحوه چیدمان مبلمان بیشتر به سبک زندگی شما بر می‌گردد. خانواده شما از نشیمن چه استفاده‌ای دارد؟ آیا تلویزیون مرکز توجه نشیمن است؟ در این صورت بهتر است جهت مبل را با تلویزیون تنظیم کنید.

انتخاب مبل راحتی مناسب

اهل بازی کردن و دورهمی و گپ‌وگفت خانوادگی هستید؟ بهتر است مبلمان شما به صورت دایره یا نیم‌دایره و حول یک میز مرکزی چیدمان شود. نکات بیشتر در مورد چیدمان مبلمان را در مطلب بایدها و نبایدهای چیدمان مبل در خانه شما بخوانید.

مناسب‌ترین شکل مبلمان

پس از دانستن کاربرد هر یک از سبک مبل باید بدانید چه مبلمانی مناسب فضای شماست. مثلا اگر می‌خواهید نشیمن را از فضای ناهارخوری تفکیک کنید. این مدل مبلمان انتخاب مناسبی است.

مناسب‌ترین شکل مبلمان

مبل راحتی دارای فرم دایره یا نیم دایره هم برای فضاهای کوچک کارایی خوبی دارد. چون هم فضایی برای دورهمی و هم فضایی برای تماشای تلوزیون ایجاد می کند.

پارچه رویه مبلمان

زمان خرید مبل چیزی که توجه شما را جلب می‌کند رویه مبلمان است. اما باید بدانید هر جنس پارچه‌ای چه کاربردی دارد و برای چه کسانی مناسب است؟ زیبایی پارچه رویه مبل نباید تنها ملاک شما برای اتنخاب آن باشد. بلکه باید به کارایی و دوام آن هم دقت داشته باشید.

مطالب بیشتر در مورد انتخاب جنس مبلمان را در مطلب مناسب‌ترین پارچه‌های رومبلی برای خانه شما بخوانید.

پارچه رویه مبلمان

انتخاب رنگ مبلمان

برای انتخاب رنگ مبلمان باید به سبک دکوراسیون داخلی منزل توجه کنید. اگر سبک دکوراسیون شما مدرن است. رنگ مناسب برای خرید مبل رنگ‌های روشن است. اگر دکور داخلی شما کلاسیک است، رنگ‌های تیره و رنگ‌های خنثی انتخاب بهتری برای رنگ مبلمان است.

انتخاب رنگ مبلمان

توجه به سبک مبلمان

برای انتخاب مبلمان راحتی مناسب به سبک مبلمان خانه توجه کنید. به سبک مبلمان در زمان خرید مبل توجه داشته باشید و مبلمانی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد. چندان زیبا نیست اگر سبک دکوراسیون شما مدرن است یک مبل کلاسیک خریداری کنید.

توجه به سبک مبلمان

چوب به‌کار رفته در مبلمان

مبلمانی که از چوب‌های گردو و راش یا گیلاس ساخته شده‌اند، بسیار گران و البته شیک و بی‌نظیر هستند اما با توجه به گران بودن این چوب‌ها برای کاهش قیمت تمام شده مبلمان از چوب‌های جایگزین و همچنین از لمینت‌ها استفاده می‌شود.

چوب به‌کار رفته در مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این پرده‌ها اتاق خواب خود را زیباتر کنید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…