دانستنی‌های جالب که ثابت می‌کند از دنیا هیچ چیز نمی‌دانید!

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حقایق علمی و دانستنی جالب در دنیای پیرامون‌ هستند که هنوز هم از وجود آن‌ها بی‌خبر هستیم.
حقایق جالب که نمی دانید

حتی اگر مدارک بالای علمی داشته باشید و یا سطح IQ شما بیش از حد بالا باشد اما هنوز هم موضوعاتی هستند که شما از آن خبر ندارید. در این قسمت از مجله دلتا قصد داریم به چند مورد از حقایق جالب که نمی دانید اشاره کنیم که شاید تا به حال به گوشتان نخورده است.

 بعضی از افراد اثر انگشت ندارند

حتما این موضوع را شنیده‌اید که بعضی از افراد هرگز اثر انگشتی از خود به جا نمی‌گذارند و در واقع اثر انگشتی ندارند. این یک راز بزرگ برای متخصصان و دانشمندان است. نداشتن الگویی برای اثر انگشت به دلیل سندرومی خاص در این افراد به وجود می‌آید که قطعا جزو حقایق جالب که نمی‌دانید قرار می‌گیرد.

در کل جهان فقط ۴ خانواده هستند که به طور ژنتیکی اثر انگشت ندارند و این اتفاق به دلیل ژن خاصی در بدن آن‌ها است و دانشمندان این افراد را مورد آزمایش قرار دادند اما هیچ مشکل خاصی در سلامتی آن‌ها پیدا نکردند.

 چای سبزی که بنفش می‌شود

اگر به جزایر آزور سفر کرده باشید و در آنجا چای سبز سفارش داده باشید، با چیزی عجیب روبرو می‌شوید. این چای‌ها در وهله اول سبز هستند و کم کم به خاکستری می‌گرایند و بعد از مدت کوتاهی این چایی حالتی غلیظ پیدا می‌کند و کاملا بنفش می‌شود. از این موضوع تعجب نکنید. صاحبان این کافی شاپ‌ها قصد مسموم کردن شما را ندارند و علت آن به دلیل آب دریای خاص این منطقه است.

 برج پیزا به هیچ عنوان سقوط نمی‌کند

مهندسی‌های بسیار پیچیده در برج پیزا به کار رفته است که همگان آن را می‌دانند . این برج از سال ۱۹۷۳ میلادی ساخته شده است. در طول قرن‌ها تلاش‌های زیادی برای ساخت برجی این چنینی شده اما هنوز کسی به این موفقیت دست نیافته است.

در سال ۱۹۹۰ در این برج به روی توریست‌ها بسته شد زیرا مردم عقیده داشتند که ممکن است این برج با بازدید‌های بیشتر فرو بریزد. چند سال است که مراقبت‌های اورژانسی برای این برج در دسترس است و به شدت مراقب آن هستند اما در نهایت متخصصان به این نتیجه رسیدند که به دلیل تکنولوژی مهندسی پیشرفته ، این برج تا قرن‌ها می‌تواند سرپا باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا لحظه تصادف را به یاد نمی‌آوریم؟ را بخوانید

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۳۰ ب٫ظ

  6. آذر

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۲۲ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…