طرز تهیه بورک سه رنگ شیک، با گوشت و سبزیجات

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بورک در انواع و اقسام مختلف و با طعم‌های متفاوت تهیه می‌شود. در واقع بورک در سراسر ترکیه و کشورهایی که زیر سلطه عثمانی بودند مثل کرواسی یا مجارستان و حتی بلغارستان نیز یافت می‌شود.
بورک سه رنگ

بورک سه رنگ از ترکیب گوشت و سبزیجات خوشمزه تهیه می‌شود و با کمک خمیر یوفکا می‌توانید این بورک‌های جذاب را در کنار غذاهای دیگر خود تهیه کنید. بورک یکی از غذاهای کشور ترکیه است. در واقع بورک‌ها در هر منطقه با توجه به ذائقه افراد تغییر می‌کند و یک نوع پیراشکی و غذای فوری به حساب می‌آید. امروز در مجله دلتا طرز تهیه بورک سه رنگ با گوشت و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بورک سه رنگ

  • هویج ۴ عدد
  • آب نارنج ۲ قاشق غذا خوری
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۴ عدد
  • اسفناج ۵۰۰ گرم
  • تخم مرغ یک عدد
  • خمیر یوفکا یک بسته
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زنجبیل به مقدار لازم

طرز تهیه بورک سه رنگ با گوشت، سبزیجات و خمیر یوفکا

مرحله اول: لایه اول بورک، آماده سازی هویج

ابتدا هویج‌ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید سپس به همراه کمی کره یا روغن داخل تابه تفت دهید سپس درب تابه را قرار دهید تا کم کم هویج‌ها نرم شوند. به آن آب نارنج و کمی نمک و زردچوبه و زنجبیل و کمی زعفران برای خوش رنگ شدن بزنید. زمانی‌که آماده شد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: لایه دوم بورک، تهیه مواد گوشتی

در ادامه ۳ عدد از پیازها را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. گوشت را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و تفت داده تا گوشت کامل سرخ شده و تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: لایه سوم بورک، تهیه مواد اسفناج

در ادامه برای لایه بعدی بورک، اسفناج را پاک کنید و بعد بشویید سپس خرد کنید. یکی از پیازهای باقی‌مانده را داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود سپس اسفناج را اضافه کنید و تفت داده تا حجم اسفناج کم شود و نرم و پخته شده باشد.

مرحله چهارم: تهیه بورک سه رنگ

حالا باید رول‌ها را آماده کنید برای شروع تخم مرغ، شیر و روغن را با‌هم مخلوط کنید و با همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود. روی یک ورقه خمیر یوفکا ۱۴ سانتی را با قلم‌مو آغشته به آب یا روغن کنید، بعد یک ورقه دیگر روی آن قرار دهید سپس مقداری از هویج را روی آن ریخته و رول کنید این رول از بورک را کنار بگذارید سپس به همین ترتیب رول اسفناج و گوشت را نیز تهیه کنید.

مرحله پنجم: پخت

حالا سه خمیر یوفکا را به طور طولی روی هم قرار دهید و انتهای آن را کمی مخلوط شیر و روغن بزنید تا به خمیر بعدی چسبیده شود. حالا دو تا رول کنار هم و ابتدای خمیرها و رول بعدی روی آن دو تا رول قرار دهید، حالا با خمیر زیرین همه را رول کنید تا سه تا رول تبدیل به یک رولت بزرگ شود حالا رولت‌ها را داخل نایلون قرار دهید. بورک را نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا راحت‌تر برش زده شود. بعد از این زمان از فریزر خارج و با چاقوی تیز برش بزنید تا مانند عکس بورک سه رنگ شکل بگیرد. حال روی بورک را با قلم‌مو به روغن آغشته کنید و برای ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه در فر قرار دهید تا پخته شود. بورک سه رنگ شما آماده است. نوش جان!

نکات کلیدی

  • طعم‌دار کردن هویج با نارنج باعث خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود.
  • می‌توانید برای روی خمیر یوفکا به‌جای روغن از کره استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب طرز‌تهیه بورک با هرچیزی که در یخچال دارید! را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…