جرم بازی در سایت شرط‌بندی چیست؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حتما شما هم این روزها درباره سایت‌های شرط‌بندی که توسط برخی از افراد معروف راه‌اندازی شده‌اند شنیده‌اید.
جرم بازی در سایت شرط‌ بندی

متاسفانه بیشتر جوانان ما از سر کنجکاوی یا شاید راه صدساله یک شبه رفتن رو به سایت‌های شرط‌بندی مثل شرط‌بندی فوتبال و بت و انفجار و… آورده و از قوانین آن بی‌خبر هستند و دچار ضررهای مالی شدیدی می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع جرم بازی در سایت شرط‌ بندی می‌پردازیم.

از آنجا که امروزه فضای مجازی بخش عظیمی از زندگی حقیقی افراد را تشکیل می‌دهد نمی‌توان شرط‌بندی مجازی و قمار آنلاین را جرم نداست و جزء جرایم و دعاوی کیفری هم محسوب می‌شود.

طبق ماده ۶۵۴ قانون مدنی و ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی شرط‌بندی و قمار ممنوع است؛ ماده ۶۵۴ قانون مدنی در این باره مقرر داشته است که :” قمار و گروبندی باطل و دعاوی راجع به آن مسموع نخواهد بود. همین حکم در مورد کلیه تعهداتی که از معاملات ‌نامشروع تولید شده باشد جاری است‌”

از این رو با استناد به مواد گفته شده شرط‌بندی و قمار چه در دنیای مجازی و چه در دنیای حقیقی رخ بدهد جرم است.

اگرچه قانون‌گذار تاکنون قانونی درباره شرط‌بندی‌های مجازی به‌طور ویژه وضع نکرده است با این وجود برای شناسایی جرایم شرط‌بندی می‌توان به ماده ۷۰۷ قانون مجازات اسلامی استناد نمود که بیان می‌دارد: ” هر کس آلات و وسایل مخصوص به قماربازی را بسازد یا بفروشد یا در معرض فروش قرار دهد یا از خارج وارد کند یا در اختیار دیگری ‌قرار دهد به سه ماه تا یک سال حبس و یک میلیون و پانصد هزار تا شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.”

سایت شرط‌بندی

مجازات کاربران سایت‌های شرط‌بندی

در شرط‌بندی اینکه موضوع بازی در سایت شرط‌بندی یا تبلیغات در سایت شرط‌بندی است یا هر موضوع دیگر تفاوتی ندارد.

طبق ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی بیان کرده است که ” قمار بازی با هر وسیله‌ای ممنوع و مرتکبین آن به یک تا شش ماه حبس و یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم می‌شوند و در صورت تجاهر‌به قماربازی به هر دو مجازات محکوم می‌گردند.”

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب چگونه می‌توان حکم تخلیه مستاجر را قبل از موعد گرفت؟ را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …