با دمنوش پنیرک ریه خود را پاکسازی کنید!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا تا‌به‌حال درباره‌ی خواص پنیرک چیزی شنیده‌اید؟ گیاه پنیرک با نام علمی شناخته می‌شود و به طرق مختلفی مانند روغن، ژل، کرم و دمنوش پنیرک از آن استفاده می‌شود.
خواص پنیرک برای سلامتی

پنیرک می‌تواند به ترمیم سریع‌تر زخم، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از خارش پوستی ، جوانی و زیبایی پوست و درمان سردرد کمک کند. در این مطلب از مجله دلتا با ما همراه شوید تا خواص پنیرک برای سلامتی را به‌طورکامل بررسی کنیم.

پاکسازی ریه

اگر از احتقان سینه یا بیماری تنفسی رنج می‌برید، مصرف پنیرک پیشنهادی عالی برای شما است. پنیرک نه‌تنها با تمیز کردن مجاری تنفسی، سینه را صاف می‌کند، بلکه با ویژگی ضدالتهابی خود سبب تسکین سینه و غدد می‌شود. همچنین به افزایش سلامتی و بهبود ریه سریع‌تر کمک می‌کند. از این رو بهتر است در این روزهای همه‌گیری کرونا از این گیاه ارزشمند به‌عنوان دمنوش استفاده کنید.

تسکین درد

یکی از رایج‌ترین کاربرد‌های گیاه پنیرک برای کاهش درد به‌خصوص در درمان‌های موضعی است. اگر زخم یا جراحتی در پوست خود دارید می‌توانید برگ پنیرک را به‌صورت ضماد روی محل موردنظر قرار دهید.

مواد شیمیایی موجود در برگ گیاه پنیرک، ‌که دارای ویتامین‌های بسیار زیادی است، نه‌تنها سبب بهبودی سریع‌تر می‌شود، بلکه مواد ضددرد خاصی را ترشح می‌کند که به کاهش درد و ناراحتی کمک خواهد کرد.

از خاصیت ضددرد گیاه پنیرک می‌توان برای دردهای داخلی و خارجی استفاده کرد. به‌خاطر همین ویژگی خاص، از پنیرک می‌توان به‌عنوان ماسک صورت یا درمان سردردهای موضعی استفاده کرد.

اثرات ضد پیری

استفاده از پماد پنیرک می‌تواند تاثیرات چشمگیری روی بدن داشته باشد. در حقیقت اگر نگران افزایش سن‌ خود هستید یا هر روز چین‌و‌چروک‌های خود را جلوی آینه وارسی می‌کنید، از ژل یا کرم حاوی پنیرک استفاده کنید و پوست‌ خود را جوان نگه دارید.

مشکلات هاضمه

بعضی افراد دچار ناراحتی‌هایی در قسمت کمر و مشکلات تحرک روده هستند. مصرف ملین‌های قوی می‌تواند اثرات جانبی دیگری در بدن داشته باشد. اما با خیساندن دانه یا استفاده از برگ خشک پنیرک در چای می‌توانید یک مُلین ملایم تهیه کنید که علاوه‌بر تنظیم سیستم گوارش، دردهای مربوط به این سیستم را تسکین می‌دهد.

مشکلات خواب

یکی دیگر از خواص پنیرک برای سلامتی بهبود مشکلات خواب است. بسیاری از افراد به‌سختی می‌خوابند. چای پنیرک یه دمنوش خواب‌آور خوب است. استفاده از روغن پنیرک یا نوشیدن چای آن به آرامش ذهن و بدن‌تان کمک می‌کند. درنتیجه به‌راحتی به خوابی عمیق فرو می‌روید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند گیاهی باورنکردنی، از تقویت سیستم ایمنی تا سم‌زدایی بدن!

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۵۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…