بهشتی در ایران که شیطان به آن راه یافته است

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استان گیلان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای ایرانگردی در بین عموم مردم و حتی افراد خارجی نیز به شمار می‌رود. در هر ۴ فصل سال آب و هوای این منطقه در شرایط خوب و دلپذیری قرار دارد و بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات است.
شیطان کوه

در امتداد سلسله جبال البرز، کوه زیبایی قرار دارد که ۶۰ متر ارتفاع دارد و اگر به شرق لاهیجان نگاهی بیندازید می‌توانید آن را ببینید. این کوه، شیطان کوه نام دارد. از پایین تا بالای این کوه، سبز است و دلیلش هم آن است که همرنگ با شهر آبا و اجدادی‌اش، لاهیجان شده است.  با ما در بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید تا درباره این کوه دیدنی بیشتر بدانیم.

تاریخچه شیطان کوه

این منطقه در گذشته به شاه‌نشین معروف بوده است اما امروزه تغییر نام داده و به شیطان معروف شده است. به صورتی که نام شیطان کوه امروزه آن‌چنان جا افتاده است که نه‌تنها ساکنین لاهیجان، بلکه همه ایرانی‌ها با این نام آشنا هستند. بر طبق نظرات عده‌ای از اهالی این منطقه، علت نام‌گذاری شیطان کوه هیچ ارتباطی با خرافه‌پرستی و همچنین شیطانی ندارد که در بین عموم متداول است.

داستان این کوه این است: طبیعت این کوه به گونه‌ای است که وقتی از بالا به پایین آن نگاه می‌کنید، احساس خواهید کرد که به راحتی با دویدن به دامنه آن می‌رسید اما نتیجه چیزی جز سقوط نخواهد بود و در باور قدیمی‌های محلی در اینجا شیطان چشم فرد را کور می‌کند، یا به نوعی او را گول می‌زند.

شیطان کوه لاهیجان

جاذبه‌های گردشگردی در شیطان کوه

استخر

در پای کوه استخری بزرگ با وسعت ۱۷ هکتار وجود دارد که به دستور شاه عباس ساخته شده است.

آبشار

در منطقه شیطان کوه، آبشار زیبا و دیدنی وجود دارد که از بدنه کوه به طرف پای کوه سرازیر می‌شود. این آبشار به وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه شده و حوضچه‌هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است.

بام سبز

اما محبوب‌ترین قسمتی که در این منطقه وجود دارد نیز «بام سبز» لاهیجان است که در بالای مسیر این کوه قرار گرفته است. این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی به قسمت جنوبی پای کوه منتهی می‌شود.

تله کابین

دیگر سرگرمی محبوبی که در این منطقه وجود دارد تله‌کابین شیطان کوه است که از میان جنگل‌های این منطقه می‌گذرد. مسیر حرکت این تله‌کابین از بین مه و ابرهایی است که در دل آسمان وجود دارد اما اگر با تله‌کابین از فراز لاهیجان بگذرید غم‌ها و استرس‌هایی را فراموش خواهید کرد که در طول زندگی شهری دارید.

شیطان کوه در لاهیجان

تفریحات

  • قدم زدن در طبیعت و کوه‌پیمایی تا بام سبز لاهیجان
  • پیک‌نیک با خانواده
  • تماشای لاهیجان زیبا از بالای کوه

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به طبیعتی بکر و رمزآلود در دل جنگل‌های کلاردشت مراجعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۱:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۴۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…