بهشت تماشایی فارس در آبشار مارگون

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هیچ‌جایی روی زمین نیست که زیبایی خاصی نداشته باشد، مخصوصا اگر آنجا آبشار مارگون باشد که دور تا دورش باغ‌های زیبا است. این آبشار یکی از بهترین جاها برای فرار از گرمای تابستان محسوب می‌شود و می‌توانید روزهایی خاطره‌انگیز را در آن سپری کنید.
مارگون آبشار چشمه ای جهان

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که طرافداران زیادی از تمام کشورهای جهان دارد. آبشارهای چشمه‌ای در دنیا بسیار کم هستند و مهم‌ترین آن‌ها مارگون است. اگر می‌خواهید با مارگون آبشار چشمه ای جهان آشنا شوید، تا پایان این مطلب با مجله دلتا همراه باشید.

آبشار مارگون را بشناسیم

در لیست آبشارهای چشمه‌ای جهان، نام مارگون است که در جایگاه اول نشسته است. این آبشار مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای جهان بوده و حتی در اوج گرما هم دمای آب آن کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد است!

در پس آبشار مارگون هیچ رودخانه‌ای وجود ندارد و چند چشمه است که آب آن این آبشار زیبا را می‌سازد. در فصول سرد قندیل‌هایی اطراف آبشار مشاهده می‌شود که زیبایی مارگون را دوچندان می‌کند.

مارگون یعنی چه؟

مارگون از اسمش پیداست، یعنی شبیه مار. بیشتر آبشارها از مسیرهای عریض به پایین می‌ریزند، اما آبشار مارگون چند رشته باریک و طولانی مانند مار است.

تنها آبشار چشمه ای جهان

بهترین زمان بازدید از آبشار مارگون

بهار و تابستان بهترین فصل‌هایی هستند که می‌توانید برای رفتن به آبشار مارگون انتخاب کنید، البته آن را خودتان باید بسنجید که می‌خواهید برف و یخ و سفیدی را ببینید یا سرسبزی و صدای شرشر آب و طراوت را!

تفریحات حوالی آبشار

عکاسی از طبیعت آبشار مارگون

بهترین جاهایی که برای عکاسی می‌توانید از مارگون آبشار چشمه ای جهان انتخاب کنید، خود آبشار و باغ‌های اطراف آن است. البته اگر می‌خواهید روی صخره‌های آبشار بروید، مراقب باشید که روی سنگ‌های خیس لیز نخورید.

پیک‌نیک اطراف آبشار مارگون

شما صدای لغزش آب روی صخره‌ها و بازی باد لای برگ درختان را می‌شنوید و در فضایی رویایی جرعه‌جرعه هوای پارک را وارد ریه‌های خود می‌کنید.

پیاده‌روی

اگر اهل پیاده‌روی باشید، می‌توانید پابه‌پای آب‌ها، در مارگون بچرخید. بهترین جا برای پیاده‌روی اطراف رودخانه است. در آنجا هم از صدای آب لذت می‌برید هم از گونه‌های گیاهی مختلف.

مارگون آبشاری چشمه ای

کمپینگ در مارگون

گذراندن یک شب در دل طبیعت چیزی است که کمتر کسی حاضر می‌شود قید آن را بزند. اگر اهل کمپینک هستید، وسایل خود را بردارید. شاید بد نباشد یک جای جدید را برای کمپ انتخاب کنید.

گشت‌وگذار در باغ‌های میوه

باغ‌های میوه زیادی در اطراف آبشار وجود دارد. این باغ‌ها بیشتر حاصل زحمت اهالی روستا است و حصار درستی هم ندارد و می‌توانید به آن‌ها بروید. فقط به درختان آسیب نزنید.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر طبیعتی بکر و رمزآلود در دل جنگل‌های کلاردشت را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…