کدام آباژور برای دکوراسیون منزل شما مناسب‌تر است؟

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخاب آباژور باید مناسب با دکوراسیون خانه باشد رنگ اندازه و نوع آن همه در زیبا نشان دادن خانه موثر هستند پس قبل از خرید همه جوانب را در نظر بگیرید.
نقش آباژور در دکوراسیون خانه

برای زیبا شدن خانه باید به غیر از نورهای مستقیم، از نورهای جانبی هم استفاده کنیم. به این کار هنر نورپردازی می‌گویند که بهترین راه استفاده از نورهای غیر مستقیم در خانه، استفاده از آباژور است که به رویایی شدن خانه کمک می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی آباژور در دکوراسیون خانه پرداخته می‌شود.

به نکات زیر برای انتخاب مدل آباژور مناسب برای دکوراسیون منزل خود توجه کنید

  • اندازه آباژور نباید از میزی که روی آن قرار دارد، بزرگ‌تر باشد.
  • مدل آباژور باید با دکوراسیون خانه، همخوانی داشته باشد.
  • رنگ مناسب برای لامپ آباژور، رنگ آفتابی است. از رنگ سفید( مهتابی) برای چراغ مطالعه استفاده کنید.

 چه مدل آباژورهایی برای دکوراسیون خانه وجود دارد؟

به‌طور کلی می‌توان با توجه به سبک‌های دکوراسیون داخلی، آباژورها را به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم کرد. دقت کنید که اگر دیزاین منزل شما به سبک کلاسیک و سلطنتی است، از آباژورهای کلاسیک، و اگر دکوراسیونی مدرن و مینیمال دارید، از آباژورهای مدرن استفاده کنید.

نقش آباژور در دکوراسیون خانه

آباژور در دکوراسیون خانه به دو دسته پایه بلند و پایه کوتاه تقسیم می‌شود. در ادامه کاربرد هر یک از این دو نوع را در بخش‌های مختلف خانه، توضیح خواهم داد.

آباژورهای مناسب نشیمن و پذیرایی 

انتخاب آباژور برای اتاق نشیمن و پذیرایی باید با دقت زیادی انجام شود زیرا این آباژور علاوه بر زیبایی و جلوه زیاد باید توانایی نورپردازی مناسب را در فضای اتاق پذیرایی و نشیمن داشته باشد.

در پذیرایی هم از آباژورهای پایه کوتاه و هم از آباژورهای پایه بلند می‌توان استفاده کرد. از کاربردهای آباژور در دکوراسیون خانه می‌توان به پر کردن کنج‌های خالی اشاره کرد. همیشه آباژورها را در کنج خانه استفاده کنید و روی میز عسلی، یا روی کنسول یا در گوشه بین دو مبل قرارشان دهید.

آباژورهای مناسب نشیمن

دقت کنید محل قرارگیری آباژور نباید به‌گونه‌ای باشد که مانع رفت و آمد شود. رنگ آباژور باید با رنگ کاغذ دیواری، رنگ پرده و رنگ تابلو هماهنگی فراوانی داشته باشد.

آباژورهای مناسب اتاق خواب 

معمولا آباژورهای مخصوص اتاق خواب، آباژورهایی پایه کوتاه هستند و از دو آباژور در دو طرف تخت استفاده می‌کنند که بهتر است رنگ آن با رنگ کاغذ دیواری، رنگ دیوار، رنگ تختخواب یا تابلو هماهنگ باشد. سعی کنید در اتاق خواب از آباژورهای ساده استفاده کنید، زیرا آباژورهای سلطنتی مناسب اتاق خواب نیستند.

نقش آباژور در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق خواب کوچک را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۱:۵۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…