چه پرده‌ای مناسب دکوراسیون منزل شماست؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر فرد باید پرده‌ای برای خانه خود انتخاب کند که علاوه بر زیبایی بتواند میزان ورود و خروج گرما یا سرما را و یا وارد شدن نور کافی به خانه را کنترل کند. برای انتخاب پرده مناسب تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
نکات انتخاب پرده مناسب برای خانه

پرده در زیبایی خانه نقش بسیار مهمی دارد. برای اینکه خانه‌ای امن و گرم داشته باشید از معجزه پرده‌ها غافل نشوید. اگر بدانید چه نوع پرده‌ای مناسب فضای منزل شما است، خیلی بهتر است. در این مطلب از مجله دلتا نکات انتخاب پرده مناسب برای خانه پرداخته می‌شود.

پرده اتاق پذیرایی

برای اینکه نمای خانه را با پرده‌ها زیباتر کنید، جدا از اینکه جنس خاصی را برای پرده‌های پذیرایی در نظر گرفته می‌گیرید باید به طرح مناسب آن‌ها هم فکر کنید. در اتاق پذیرایی اغلب تلفیقی از سه یا چهار پرده را در قالب والان، دکور، پرده اصلی زمینه و پرده آستری آویزان می کنند که به لحاظ جنس و حتی ضخامت با هم متفاوت هستند.

نکات انتخاب پرده مناسب برای خانه

پارچه پرده این فضا، معمولا از میان رنگ‌های کرم، شیری، سفید، طلایی با بافت‌هایی ساده یا طرح‌دار انتخاب می‌شود. این بسته به نوع دکوراسیون کلاسیک، مدرن، معاصر و. . . دارد که شما را به سمت چه طرح و حتی جنسی می کشد. اما نکته اینجاست که با چند ترفند ساده می توانید به پرده‌های خانه جلوه بیشتری بدهید.

پرده مناسب برای پذیرایی

نکات انتخاب پرده مناسب برای خانه

  • از نکات انتخاب پرده مناسب برای خانه اینکه اگر می‌خواهید سقف خانه شما بلندتر به‌نظر برسد، چوب پرده را هر قدر که می‌توانید بالا ببرید. پرده‌ها هر قدر که بالاتر باشند خانه بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.
  • یکی کردن پنجره‌ها هم می‌تواند خانه را بزرگ و عریض کند. اگر فضای بین دو پنجره زیاد نیست می‌توانید به جای جدا کردن پرده‌ها آن‌ها را یک سره درست کنید.
  • برای پنجره‌های بلند از قاب‌های چوبی بالای پرده استفاده کنید و در زمانی که پنجره‌ها کوتاه هستند، اصلا سراغ این ابزار خاص نروید.
  • در پنجره‌های کوتاه و معمولی از پرده‌هایی استفاده می‌کنند که حاشیه پایین آن‌ها تزیینات بیشتری دارد و نگاه بیننده به آن قسمت جلب می‌شود.

پرده مناسب برای پذیرایی

پرده اتاق خواب

برای اتاق خواب بهتر است که  دو مدل و دو جنس متفاوت برای پرده در نظر داشته باشید. یکی برای بهار و فصل گرم سال و یکی دیگر برای پاییز و زمان سرما.

پرده اتاق خواب

جنس پرده‌های تابستانی باید حریر یا ساتن نازک باشد تا باعث گرم شدن بیش از اندازه اتاق در فصول گرم سال نشود. برای پرده‌های زمستانی هم پارچه‌های مخملی، پشمی سبک یا پارچه‌هایی با الیاف فشرده انتخاب کنید.

پرده آشپزخانه

اولین مساله درباره آشپزخانه تحریک اشتها است. بنابراین در انتخاب رنگ پرده آشپزخانه باید سراغ رنگ‌های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی ملایم بروید. از رنگ‌های سرد و خنثی برای پرده استفاده نکنید چون انرژی فضا را کم می‌کند. رنگ کابینت‌های خانه که در انتخاب رنگ پرده بسیار مهم هستند.

پرده آشپزخانه

  • از نکات انتخاب پرده مناسب برای خانه اینکه می‌توانید از تورهای حاشیه‌ای مخصوص آشپزخانه به اندازه‌های ۳۰ تا ۹۰ سانتی‌متر با کناره‌های هماهنگ یا پرده‌های نیمه استفاده کنید.
  • پرده‌های بالارونده با دوخت رومی هم می‌توانند برای پنجره‌های آشپزخانه گزینه مناسبی باشند.
  • یادتان باشد هیچ‌وقت برای آشپزخانه از پرده‌های کرکره‌ای استفاده نکنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چند ایده‌ عالی برای تزیین آپارتمان‌های کوچک را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۲:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ب٫ظ

    🙏🏻🌹🌻

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…