سگ ماهی، غذای مرگبار ژاپنی‌ها!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بادکنک ماهی خال سیاه که با نام ماهی سگ صورت نیز شناخته می‌شود یک ماهی دریایی استوایی از خانواده بادکنک ماهیان است که صورتش شبیه به صورت سگ است. اندازه این ماهی متوسط بوده و تا 33 سانتی‌متر نیز رشد می‌کند.
سگ ماهی

سگ ماهی متعلق به راسته وزغ یا بادکنکی است. این ماهی با توانایی منحصر به فرد خود در هنگام بلع، مقدار زیادی آب یا هوا وارد بدن خود می‌کند و متورم می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید تا با سگ ماهی بیشتر آشنا شوید.

این ماهی در همان زمان که آب و هوا وارد بدن خود می‌کند، سم عصبی به نام تترودوتوکسین را سم‌پاشی می‌کند که ۱۲۰۰ برابر قوی‌تر از سیانید پتاسیم است.

دندان‌های سگ ماهی

این ماهی به دلیل ساختار خاص دندان‌ها، نام جمع‌کننده را دریافت کرد. دندان‌های او مانند فوگو، دندان‌های بسیار محکم، به هم چسبیده و شبیه چهار صفحه هستند. با کمک آن‌ها، پوسته‌های نرم‌تنان و صدف‌ها و خرچنگ را خرد می‌کند و غذا به دست می‌آورد. برخی از گونه‌های این ماهی نیز قادر به گاز گرفتن هستند.

سگ ماهی در ژاپن

در ژاپن، این ماهی عجیب و غریب فوگو نامیده می‌شود، که به طرز ماهرانه‌ای پخته شده است، در رتبه اول در لیست خوشمزه‌های غذاهای محلی قرار دارد.
هنگامی که یک آشپز آماتور می‌خواهد این ماهی را بپزد آن غذا به یک سم کشنده تبدیل می‌شود. زیرا پوست و اندام داخلی این ماهی حاوی قوی‌ترین سم است. با خوردن آن ابتدا، نوک زبان بی‌حس می‌شود، و بعد اندام‌ها، و به دنبال آن تشنج و مرگ فوری را همراه دارد. هنگام سوزاندن این ماهی بوی وحشتناکی به مشام می‌رسد.

ویژگی سگ ماهی پا قرمز یا چشمی

در سگ ماهی پا قرمز یا چشمی، بدن چربی کشیده، دهان و پشت لب ضخیم، قسمت پایینی سر و شکم با تیغ‌های کوچک پوشانده شده است. یک باله در پشتش وجود دارد، باله‌های شکمی ندارد، باله‌های سینه‌ای پهن و کوچک هستند و باله دمی کوتاه شده است. طول سگ ماهی می‌تواند تا ۵۰ سانتی‌متر برسد. عمدتا کل بدن آن همرنگ است و دارای لکه‌های کوچک زیاد و یک لکه بزرگ تیره با لبه‌ای روشن در پشت باله سینه‌ای است که الگویی شبیه به چشم ایجاد می‌کند. همان نقطه در قاعده باله پشتی قرار دارد. به دلیل وجود این لکه‌ها، نام ماهی “چشم” به آن داده شده است و به لطف باله‌های قرمز و یا مایل به قرمز آن را پای قرمز می‌نامند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب فواید حیرت انگیز عطسه که باید بدانید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…