پیش‌بینی بلایای طبیعی با صورت فلکی!

۳
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
چین برنامه جاه‌طلبانه‌اش برای ساخت صورت فلکی ماهواره‌ای را آغاز کرده است.
پیش بینی و بررسی بلایای طبیعی
چین یک صورت فلکی متشکل از ۳۶ ماهواره را برای پیش‌بینی و بررسی بلایای طبیعی در مدار زمین مستقر می‌کند که همگی این ماهواره‌ها تا پایان ماه مه سال ۲۰۲۳ به فضا پرتاب خواهند شد. با مجله دلتا همراه باشید تا با پیش بینی و بررسی بلایای طبیعی توسط صورت فلکی آشنا شوید.

برنامه‌های بلندپروازانه چین

چین برنامه‌های بلندپروازانه خود را برای ساخت مجموعه‌ای متشکل از ۳۶ ماهواره در مدار نزدیک زمین برای جمع آوری داده‌ها به منظور پیش بینی و بررسی بلایای طبیعی آغاز کرده است.

زمان اولین پرتاب

رئیس شرکت سازنده فاش کرده است که اولین ماهواره از این ۳۶ ماهواره در ماه ژوئن ۲۰۲۲ پرتاب و راه‌اندازی می‌شود. همگی این ماهواره‌ها تا پایان ماه مه ۲۰۲۳ به فضا پرتاب خواهند شد.

از آوریل گذشته نیز چین کار روی یک صورت فلکی اینترنتی متشکل از ۱۳ هزار ماهواره را آغاز کرده است. این ماهواره‌های اینترنتی در طیف وسیعی از باندهای فرکانسی کار می‌کنند.

وضوح تصاویر ارسالی

شبکه ماهواره‌ای جدید چین تصاویری با وضوح بالا ارائه می‌دهد تا به متخصصان در تشخیص و تحلیل تغییر شکل‌های زمین شناسی در مقیاس میلی‌متری کمک کند. این امر به سنجش و پیش بینی بهتر احتمال وقوع بلایای زمین‌شناسی مانند رانش زمین و فرونشست زمین کمک می‌کند.

وی افزود که داده‌های ماهواره‌ای همراه با بررسی زمین شناسی و داده‌های پایش شده توسط حسگرهای زمین به طور قابل توجهی دقت و پیش‌بینی به موقع بلایای طبیعی را بهبود می‌بخشد و به دولت و شهروندان اجازه می‌دهد زمان بیشتری برای آماده سازی خود برای مقابله با چنین رویدادهایی داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب فواید حیرت انگیز عطسه که باید بدانید! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…