پیشگیری از آنفولانزا با شستن دست‌ ها

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در فصل سرما، آمار ابتلا به آنفولانزا به دلیل شرایط جوی، آلودگی ناشی از وارونگی دما و انتقال ویروس به شدت فراگیر می‌شود از این رو متخصصان پیشگیری از آنفولانزا با شستن دست‌ ها را برای مقابله با آن ضروری می‌ دانند.
پیشگیری از آنفولانزا

پیشگیری از آنفولانزا با شستن دست‌ها توصیه همیشگی پزشکان  است. اهمیت این موضوع به‌ویژه در فصل‌های سرد سال دوچندان می‌شود.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از ایسنا، دکتر مسعود مردانی از آغاز موج اول آنفولانزا در کشور خبر داد و گفت: «آمار قابل توجهی از مبتلایان به بیماری آنفولانزا در سراسر کشور و از جمله تهران گزارش شده است. در میان این آمار نوع شدید آنفولانزا در افراد در معرض خطر مانند بیماران قلبی و ریوی، ‌افراد بالای ۶۰ سال، بیمارانی که نقص ایمنی دارند و سایران دیده شده است. حتی در برخی موارد این افراد در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری شده‌اند و تحت مراقبت هستند».

تزریق واکسن برای پیشگیری از آنفولانزا

وی در ادامه درباره واکسن آنفولانزا هم نکته‌ای را مطرح کرد و توضیح داد: «عده‌ای از مردم واکسن آنفلوآنزا را خریده‌اند. اما آن را تزریق نکرده‌اند. ایشان هنوز هم برای تزریق آن مردد هستند. به این دسته از افراد به‌ویژه افراد در معرض خطر که تاکنون واکسن را دریافت نکرده‌اند، ‌ توصیه می‌کنیم واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

مردانی با بیان اینکه مردم حتما به توصیه‌های بهداشتی توجه داشته باشند، افزود: «باید توجه کرد که شست‌وشوی مکرر دست‌ها باعث قطع زنجیره انتقال عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی از جمله آنفلوآنزا و سرماخوردگی می‌شود. بنابراین توصیه اکید بر این است که مردم دست‌هایشان را به‌طور مکرر بشویند. در عین حال اگر خودشان یا یکی از اعضای خانواده‌شان مبتلا به آنفلوآنزا شدند، به محل کار یا مدرسه نروند و در منزل استراحت کنند. همچنین خوردن مایعات فراوان، مرکبات، لیمو شیرین، پرتقال و سایر خوراکی‌های مغذی توصیه می‌شود.

آنفولانزا

موج‌های دوم و سوم آنفلوآنزاتحت تاثیر ویروس

وی تاکید کرد که افراد مبتلا به آنفلوآنزا نباید با دیگران دست بدهند و روبوسی کنند. همچنین ترشحات بینی را به صورت بهداشتی و با دستمال کاغذی تمیز کنند و آن را در سطل زباله در‌بسته بیندازند. بعد هم دست‌هایشان را خوب بشویند.

مردانی با بیان اینکه ایجاد موج‌های دوم و سوم آنفلوآنزا به سرمای هوا و خصوصیت ویروس‌های در گردش بستگی دارد، گفت: «ویروس‌های موج اول آنفلوآنزای امسال با الگوی سال قبل تفاوت چندانی نکرده است و همان سه ویروس در گردش B، H۱N۱ و ویروس H۳N۲ هستند.»

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامتی از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…