خواص باورنکردنی پسته که قطعا نمی‌دانید!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پسته نوعی مغز خوشمزه بوده که سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین‌ها، چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است.
خواص پسته برای سلامتی

این نوع مغز چربی کم و ارزش غذایی بالایی دارد. بعضی از تحقیقات عنوان می‌کنند که پسته به کاهش وزن و تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند. در مطلبی که امروز در مجله دلتا برای شما تهیه کرده‌ایم، قرار است شما را با خواص پسته برای سلامتی آشنا کنیم. تا پایان مطلب در کنار ما بمانید.

سلامت جنسی را بهبود می‌بخشد

شواهد عنوان می‌کنند که پسته ممکن است باروری را افزایش دهد. هرچند به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که پسته می‌تواند به‌عنوان یک برانگیزاننده‌ جنسی عمل کند. در یک مطالعه نشان داده شد خوردن روزانه‌ پسته به مدت سه هفته منجر به افزایش میل جنسی در مردان شد. نشان داده شده که آرژنین، فیتواسترول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پسته برای سلامت جنسی مفید هستند.

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

پسته حاوی فیبر است. مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف فیبر ممکن است شما را برای مدت زمان طولانی‌تر سیر نگه دارد و در نتیجه به کاهش وزن کمک کند.

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف پسته می‌تواند سایز دور کمر را به مرور زمان کم کند. این مغز همچنین اثرات مفیدی روی سطح تری‌گلیسیرید خون دارد.

بر اساس گزارش‌های مطالعات مختلف، لیپید موجود در پسته به‌طور کامل توسط بدن جذب نمی‌شود. این موضوع کاهش چربی بدن را به دنبال دارد. در یک مطالعه‌ دیگر نشان داده شد کسانی که پسته خوردند، کالری کمتری در طول روز مصرف کردند. پسته را می‌توانید به‌عنوان یک میان وعده‌ سالم برای لاغری نوش جان کنید.

سلامت روده‌ها را افزایش می‌دهد

فیبر موجود در پسته به هضم و پیشگیری از یبوست کمک می‌‌کند. باکتری‌های روده فیبر را تخمیر کرده و اسیدهای چرب با زنجیره‌ کوتاه تولید می‌کنند که خواص مختلفی برای سلامتی دارند. این چربی‌ها از سرطان روده‌ بزرگ پیشگیری می‌کنند و سلامت کلی دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشند.

 پیری زودرس را به تاخیر میندازد

پسته حاوی ویتامین E است. این ویتامین از پیری پوست در اثر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید جلوگیری می‌کند. این نوع مغز حاوی مس است که به تولید الاستین کمک می‌کند.

این موضوع در پیشگیری از شکل‌گیری چین‌وچروک و درمان افتادگی پوست مفید است.

ممکن است سلامت قلب را بهبود ببخشد

تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که پسته ممکن است از طریق‌ افزایش سطح چربی‌های مفید برای قلب، به پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک کند. علاوه بر این می‌تواند سطح کلسترول بد یا همان LDL را کاهش دهد و احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کم کند.

در دوران بارداری و شیردهی مفید است

زنان باردار و شیرده می‌توانند از خواص پسته بهره ببرند. پسته مواد مغذی مختلفی دارد و مصرف آن در دوران بارداری مهم است. مطالعات نشان می‌دهند دنبال کردن رژیم غذایی حاوی پسته می‌تواند برای زنان باردار کمک‌کننده باشد.

سلامت بینایی را بهبود می‌بخشد

پسته سرشار از لوتئین و زیگزانتین است. لوتئین و زیگزانتین در قرنیه‌ انسان‌ها یافت می‌شوند‌. مصرف کافی این آنتی‌اکسیدان‌ها از مشکلاتی مانند آب مروارید و تباهی لکه‌ زرد در اثر افزایش سن پیشگیری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص حیرت‌آور حنا که باید بدانید!

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۰۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۰۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۰۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…