مناسب‌ترین پارچه‌های رومبلی برای خانه شما

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پارچه رومبلی با الیاف مصنوعی نسبت به پارچه‌های طبیعی، در مقابل لکه مقاومت بیشتری دارند و مقرون‌به‌صرفه‌تر از آن‌ها هستند. بنابراین انتخاب مناسبی برای مبلمان به‌شمار می‌روند.
پارچه‌ های رومبلی مناسب

داشتن یک راهنمای انتخاب انواع پارچه مبلی و اسامی انواع پارچه مبلی اهمیت زیادی دارد. به طور حتم شما نیز پیش از خریداری پارچه رومبلی با مراجعه به یک گالری پارچه مبلی با مدل‌های بیشماری از انواع پارچه مبلی روبه‌رو شده‌اید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی پارچه‌ های رومبلی مناسب با الیاف مصنوعی برای مبلمان شما می‌پردازیم.

پارچه رومبلی پلی استر

پارچه رومبلی‌های پلی استر، در مقابل پارگی و لکه آب مقاوم هستند و طرح و رنگ‌های متنوعی دارند. این رومبلی‌ها در صورت نگهداری مناسب، عمر طولانی خواهد داشت.

پارچه‌ های رومبلی مناسب

دقت داشته باشید که پاک کردن رومبلی های پلی استر بسیار آسان است و شما می توانید با هر تمیز کننده شیمیایی، بدون نگرانی از آسیب به بافت پارچه، سطح آن ها را تمیز کنید.

پارچه رومبلی میکروفیبر

پارچه میکروفیبر یکی از انواع پارچه‌ های رومبلی مناسب برای مبلمان بوده که با دوام و ضد حساسیت است. مایعات به‌کندی در بافت این رومبلی نفوذ می‌کند و شما فرصت خواهید داشت که قبل از لک شدن، آن‌ها را به سرعت پاک کنید. همچنین این رومبلی‌ها سطح نرمی دارند و نور مستقیم آفتاب باعث تغییر رنگ آن‌ها نخواهد شد.

پارچه‌ های رومبلی مناسب

پاک کردن لکه از رومبلی‌های میکروفیبر سخت است و نیاز به تخصص دارد. همچنین مو حیوانات، گرد و غبار و آشغال‌های ریز به راحتی روی سطح این پارچه جذب می‌شود و باید به‌طور مداوم آن را جارو کرد.

پارچه رومبلی اُلِفین

رومبلی های اُلِفین، به پارچه‌های پشمی شبیه هستند و استفاده از آن‌ها به علت دوام بالا و مقاومتی که در برابر ساییدگی دارند، به تازگی کاربرد زیادی پیدا کرده است. به‌علاوه این پارچه ها اجازه نفوذ آب به بافت خود را نمی دهند و استفاده از آن ها در مناطق مرطوب، باعث کپک زدگی پارچه نمی شود.

پارچه رومبلی اُلِفین

به یاد داشته باشید، بزرگ ترین ویژگی منفی رومبلی الفین، تغییر رنگ و تغییر شکل آن در برابر نور مستقیم خورشید است که باید به آن توجه داشت. همچنین تنوع کم این رومبلی ها، از دیگر نکات منفی آن ها می باشد.

پارچه رومبلی پلی پروپیلن

رومبلی پلی پروپیلن، از الیاف مصنوعی تولید می شوند و دارای بافت محکمی می باشند. بافت این پارچه‌ها اجازه نفوذ سریع آب را نمی‌دهد، بنابراین در مقابل لک شدن بسیار مقاوم هستند. به علت بافت محکم پارچه پلی پروپیلن، این رومبلی‌ها سطح نرم و راحتی ندارد و برای فضاهای غیر رسمی و خودمانی مناسب نیست.

پارچه رومبلی پلی پروپیلن

پارچه رومبلی اَسِتات

پارچه مبلی‌های استات، جلوه‌ای شبیه به ابریشم دارند. توجه داشته باشید که این پارچه‌ها در مقابل رطوبت و آب رفتگی مقاوم هستند.

رومبلی‌های استات، به راحتی کثیف و لک می‌شوند و مقاومت کمی در برابر پارگی، خراشیدگی و چروک شدن دارند. بنابراین بهتر است از این مبل‌ها در اتاق نشیمن و فضاهای پر رفت و آمد استفاده نکنید.

پارچه رومبلی اَسِتات

پارچه رومبلی اکریلیک

رومبلی اکریلیک در برابر لک، چروک و تغییر رنگ مقاوم است و جلوه‌ای شبیه به رومبلی‌های پشمی دارد. همچنین از دیگر ویژگی‌های مثبت این پارچه‌ها، قیمت مناسب آن‌ها است.

پارچه رومبلی اکریلیک

همچنین الکتریسیته ساکن این رومبلی، گرد و غبار را به خود جذب می‌کند و نیاز به تمیز کردن مداوم دارد. جنس شیمیایی این رومبلی برای افرادی که به مواد شیمیایی حساسیت دارند، مناسب نیست و بسیار قابل اشتعال است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین مدل‌های کفپوش برای منزل شما را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۶:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…