روش‌های باورنکردنی و سریع برای درمان جوش‌!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جوش صورت یکی از بدترین مشکلاتی است که هر کسی ممکن است در طول زندگی‌ خود آن را تجربه کند. این عارضه مختص دورانی نوجوانی نیست و افراد بزرگسال را هم درگیر می‌کند.
درمان آکنه و جوش

عوامل مختلفی می‌توانند منجر به جوش شوند که از جمله‌ آن‌ها می‌توانیم ابتلا به بعضی از بیماری‌ها، عدم رعایت بهداشت و تماس پوست صورت با ترکیبات آلوده و… را نام ببریم. شما هم هر کاری از دستتان برمی‌آمده را انجام داده‌اید، اما هیچ نتیجه‌‌ای نگرفته‌اید؟ اگر این‌طور است، از خواندن این مطلب غفلت نکنید. در مطلب امروز مجله دلتا قرار است شما را با روش‌های معجزه‌آسا برای درمان آکنه و جوش و پاکسازی پوست صورت آشنا کنیم.

کمتر محصولات لبنی استفاده کنید

محصولات لبنی (حتی انواع ارگانیک آن‌ها) حاوی هورمون‌های گاو هستند که غدد چربی و منافذ را تحریک می‌کنند و منجر به جوش و آکنه می‌شوند. حواستان به محصولات لبنی پنهان در بعضی از مواد غذایی مانند سس سالاد باشد. لازم نیست یک‌باره کل محصولات لبنی را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

به اندازه‌ کافی آب بنوشید

نوشیدن آب به از بین بردن سموم ایجادکننده‌ التهاب و مشکلات پوستی کمک می‌کند. علاوه بر این به انتقال مواد مغذی و اکسیژن به سلول‌های پوستی کمک کرده و از دهیدراته شدن پوست جلوگیری می‌کند

000josh روش‌های باورنکردنی و سریع برای درمان جوش‌!

از آب داغ دوری کنید

دوش گرفتن با آب داغ، به‌ویژه در روزهای سرد سال می‌تواند حس‌وحال خوبی به ما بدهد، اما لازم است بدانید که تماس پوست با آب داغ بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای پوست رخ دهد. آب داغ نه تنها چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد، بلکه باعث سوزش خفیف پوست هم می‌شود.

مغزهای مختلف را در رژیم غذایی خود جای دهید

آجیل برزیلی غنی از سلنیوم است که قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و ممکن است احتمال ابتلا به سرطان پوست را کم کند. گردو که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است، التهاب را کاهش می‌دهد و به بهبود جوش‌ها کمک می‌کند. آجیل ماکادمیا غنی از چربی‌های باکیفیت و اسیدهای چرب است که به ترمیم و جوانسازی پوست کمک می‌کنند. ‌

تلفن همراه خود را ضدعفونی کنید

یکی دیگر از روش‌ها برای درمان آکنه و جوش ضدعفونی کردن تلفن‌ همراه است. این روزها مدت زمان زیادی از روز را با تلفن همراه خود کار می‌کنیم و موبایلمان تقریبا همه‌ جا همراه ما است. بر اساس گزارش‌های دانشگاه استنفورد، تلفن همراه آلوده‌تر از سرویس بهداشتی مترو است. صفحه‌ موبایل پر از ویروس و میکروب است. شما به موبایلتان دست می‌زنید و بعد دستتان را روی صورتتان می‌کشید. این موضوع منجر به انتقال میکروب‌های موبایل به صورت و در نتیجه بروز جوش و آکنه می‌شود.

شب‌ها زود بخوابید

مطمئن هستیم که قبلا شنیده‌اید که کم خوابیدن مضرات وحشتناکی برای سلامت جسم و ذهن دارد. کمبود خواب گردش خون را کاهش می‌دهد؛ دقیقا به همین علت است که زمانی که کم خوابیده‌اید، دچار رنگ‌پریدگی پوست می‌شوید. بدن هنگام خواب خود را ترمیم می‌کند. کمبود خواب می‌تواند سطح هورمون استرس به نام کورتیزول را افزایش دهد و منجر به بروز جوش و مشکلات دیگر شود.

از عینک آفتابی استفاده کنید

تماس پوست با نور خورشید باعث می‌شود برطرف کردن جای جوش دشوار شود. با استفاده از عینک آفتابی از ناحیه‌ اطراف چشم خود در برابر چین‌وچروک و پیری محافظت کنید. ناحیه‌ اطراف چشم نازک‌ترین پوست را دارد و بیشترین علائم پیری را از خود نشان می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند این عادت‌های خطرناک عمر شما را کم می‌کند!

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۳:۵۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…