سفر هیجان‌انگیز به الهه نمک، در دره سکوت هرمز

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
الهه نمک جزیره هرمز کوهی نمکی با رنگ‌های متنوع و سطحی است که به زیبایی تراش خورده است. دیدن آن در کنار خاک سرخ جزیره بسیار جذاب است. طبیعت هرمز به گونه‌ای است که جزو خاص‌ترین سفرهای شما خواهد شد.
الهه نمک جزیره هرمز

انتظار بسیاری از افراد در سفر به جزیره‌ها، جاذبه‌های طبیعی است که با آب سر و کار دارد. این موضوع معمولا به یک قاعده کلی بین مردم تبدیل شده است. وقتی حرف از سفر به جزیره به میان می‌آید، ذهن‌ها تنها به‌سمت دریا و تفریحات آبی می‌رود. در واقع کمتر کسی است که فکرش به‌سمت خاک، کوه و پرتگاه‌های مرتفع و جاذبه‌های این‌چنینی برود. الهه نمک جزیره هرمز یکی از جاذبه‌های دیدنی این جزیره است.

الهه نمک، یکی از بلورهای نمکی موجود در سطح جزیره هرمز بوده و طی سالیان دراز ساخته شده و توسط باران فرسایش پیدا کرده و به این شکل و رنگ‌های زیبا و جالب رسیده است. در نزدیکی الهه نمک دره سکوت قرار دارد. این دره همان طور که از نامش پیداست در منطقه‌ای آرام و ساکت و دنج در جزیره قرار دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا درباره این جاذبه دیدنی بیشتر بدانیم.

 جاذبه متفاوت جزیره هرمز

شاید برای شما جالب باشد، اما جزیره هرمز این قاعده و قانون را به کلی زیر سوال برده است. کوه‌های رنگین‌کمانی، صخره‌هایی با شکل‌های بسیار زیبا با قدمتی میلیون ساله، سنگ‌های حیرت‌آور نمکی و از همه مهم‌تر، خاک سرخ، جاذبه‌های بی‌نظیر و تکرارنشدنی جزیره هرمز است.

جاذبه دیدنی جزیره هرمز

معمولا جزیره هرمز، انتخاب گردشگران برای سفر نیست و این عدم انتخاب تنها به دلیل عدم آگاهی از جاذبه‌های بکر آن بوده است. طبیعت هرمز به گونه‌ای است که جزو خاص‌ترین سفرهای شما خواهد شد.

الهه نمک

«الهه نمک» کوهی نمکی با رنگ‌های متنوع و سطحی است که به زیبایی تراش خورده است. از زیر این کوه نمکی، آب در بستری نارنجی‌رنگ جریان دارد و صدای آن در فضای خالی از هر نوع آلودگی صوتی، بسیار دلنشین است.
جزیره هرمز را بیشتر با «خاک سرخ» آن می‌شناسند. در کنار این خاک، رنگی که در هر گوشه به چشم می‌آید، سفید است؛ سفیدی نمک.

خاک سرخ جزیره هرمز

این نگین زمین‌شناسی خلیج فارس روی یک گنبد نمکی استقرار یافته و سنگ نمک متبلور شده در این منطقه به‌وفور یافت می‌شود. در بخش جنوبی جزیره نیز بلور‌های عظیم نمک وجود دارد. از جمله جاذبه‌های دیدنی جزیره هرمز، پستی و بلندی‌های شکل‌گرفته بر اثر فرسایش است که سطوحی دیدنی را در مقیاس‌های مختلف شامل می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به اینجا بهشت گمشده جنوب ایران است، مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…