بایدها و نبایدهای چیدمان مبل در خانه شما

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان مبل در اتاق پذیرایی و نشیمن اصول و قوانین خاصی دارد که باید با توجه به اندازه و شکل اتاق و سبک دکوراسیون داخلی منزل شما انجام شود.
نکات چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان اگر اصولی باشد باعث دوبرابر شدن زیبایی دکوراسیون منزل می‌شود، نحوه چیدمان مبلمان مهم‌ترین نکته در دکوراسیون منزل است پس سعی کنید نکات مهم و اصول چیدن مبلمان را بدانید. در این مطلب از مجله دلتا مهم‌ترین نکات چیدمان مبلمان را به شما می‌گوییم که بسیار کمک کننده هستند.

چیدمان مبلمان

مبلمان را در مقابل پریزهای برق قرار ندهید

قرار دادن مبلمان در مقابل پریزهای برق باعث از بین رفتن کاربرد پریزها می‌شود. با انجام این کار میزان دستیابی شما به پریزها در موقع نیاز کم می‌شود. بنابراین به یاد داشته باشید که در مقابل آن‌ها را باز بگذارید.نکات چیدمان مبلمان

جلوی ورود نور به اتاق را نگیرید

مبلمان و وسایل را به‌گونه‌ای بچینید که جلوی ورود منبع نور قرار نگیرد. دلیل این که بیش‌تر افراد لوسترها را در وسط سقف نصب می‌کنند، اطمینان از پخش نور در سراسر اتاق است. وسایل روشنایی برای قسمت‌هایی که نیاز به نور بیشتری دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند و به ایجاد فضایی دنج در اتاق کمک می‌کنند.

نکات چیدمان مبلمان

مبلمان را به دیوار نچسبانید

انجام این کار نه تنها باعث ایجاد آسیب زدگی به دیوارها می‌شود، بلکه به فضا جوی سرد القا می‌کند. چیدمان مبلمان باید بیشتر به قسمت داخلی و مرکز اتاق نشیمن متمرکز شود. در هنگام انتخاب مبلمان و صندلی و تلفیق آن‌ها باید به اندازه هر یک توجه کنید تا در ایجاد توازن در فضا دچار مشکل نشوید.

چسباندن مبلمان به دیوار

مهم‌ترین امر در نحوه چیدمان مبلمان ایجاد هارمونی در اتاق نشیمن است. به یاد داشته باشید که اندازه مبلمان نقشی اساسی در ایجاد توازن و در نتیجه ایجاد یک هارمونی در اتاق دارد.

از فرش مناسب استفاده کنید

اگر از یک فرش در اتاق نشیمن استفاده می‌کنید بدون شک تنها راه استفاده از آن در وسط اتاق است. انجام این کار همیشه نتیجه‌ای مثبت در پی دارد، مخصوصا در زمانی که از یک فرش بزرگ و جذاب استفاده شود.

استفاده از فرش مناسب

اگر تمایل به استفاده از بیش از یک فرش دارید، می‌توانید از فرش‌های کوچک در یک گوشه از اتاق استفاده کنید. استفاده از فرش می‌تواند در جهت جداسازی بخش‌های مورد نظر نیز صورت گیرد. به یاد داشته باشید که فاصله بین دیوار و فرش را رعایت کنید.

مبلمان را به صورت مساوی در اتاق پخش کنید

اشتباه بزرگی که باید از انجام آن اجتناب شود، استفاده از مبلمان تنها در یک قسمت و تمرکز بر آن قسمت است. برای مثال برخی از افراد تنها به یک گوشه از اتاق برای چیدن مبلمان تمرکز می‌کنند. این کار نمایی نامتقارن ایجاد می‌کند. بنابراین در چیدمان مبلمان به شکل متقارن دقت کنید.

چیدمان اصولی مبلمان

از تضاد و کنتراست استفاده کنید

استفاده از قانون کنتراست تنها به چگونگی استفاده از رنگ‌ها محدود نمی‌شود. برای مثال استفاده از طرح‌های راه راه در کنار طرح‌های پیچ و تاب‌دار نیز نمونه‌ای از کنتراست بوده و نمایی جذاب ایجاد می‌کند.

از تضاد و کنتراست استفاده کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب در ۵ مرحله آشپزخانه خود را زیبا و شیک کنید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…