احتمال قطعی اینترنت بر اثر طوفان‌های خورشیدی!

۳
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
طوفان‌های خورشیدی پدیده‌ای است که با گسترش فعالیت‌های الکترومغناطیسی بشر بیشتر به چشم می‌آید و اثرات مخرب آن کمتر مورد توجه عموم قرار گرفته‌است.
قطعی اینترنت بر اثر طوفان خورشیدی

به نقل از وب سایت «The Verge»، طوفان‌های خورشیدی بزرگ اینترنت را در جهان برای هفته‌ها مختل می‌کنند و این به دلیل آسیب‌پذیری‌ شبکه وسیع کابل‌های ارتباطی زیر دریایی جهان است. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره قطعی اینترنت بر اثر طوفان خورشیدی بیشتر بدانید.

سانگتا عبدو گیوتی، دانشمند علوم رایانه‌ای از دانشگاه کالیفرنیا ارزیابی کرده است که چگونه آب و هوای فضا می‌تواند بر زیرساخت اینترنت تاثیر بگذارد.

او می‌گوید: نوسانات الکترومغناطیسی ناشی از طوفان‌های خورشیدی شدید نمی‌تواند مستقیما به کابل‌های فیبر نوری آسیب برساند چون این کابل‌ها پایه اساسی شبکه اینترنت را تشکیل می‌دهند. این طوفان‌ها می‌توانند تقویت کننده‌های سیگنال دهنده را از کار بیندازند که در طول کابل‌های زیر دریایی قرار دارند. در ضمن برای حفظ ارتباطات متقابل در مسافت‌های طولانی ضروری هستند و نباید آن را از شبکه خارج کنند.

این دانشمند علوم رایانه‌ای افزود: کابل‌های زیر دریا نه تنها بیشتر از خطوط خشکی در معرض تاثیرات آب و هوایی فضا هستند، بلکه به دلیل غیرقابل دسترس بودن، تعمیر آن‌ها دشوارتر است. همچنین به گفته اخترفیزیکدانان، احتمال وقوع طوفان خورشیدی که بتواند باعث ایجاد اختلال فاجعه بار در ۱۰ سال آینده شود بین ۱.۶ تا ۱۲ درصد است.

در کنار قطعی اینترنت بر اثر طوفان خورشیدی چنین رویداد‌هایی می‌تواند منجر به قطعی برق و خاموشی محدوده وسیعی از کره زمین شود، زیرا این طوفان‌ها نیروی بیش از حد روی شبکه‌های برق وارد می‌کنند که جریان برق را از مدار خارج می‌کند.

یکی از قوی‌ترین اشکال طوفان‌های خورشیدی، تخلیه جرمی تاج خورشید است و زمانی رخ می‌دهد که خورشید ابری از ذرات یونیزه و نوسانات الکترومغناطیسی را اغلب در پی شعله‌ور شدن از خود خارج می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب داستان عجیب پیرمردی که ۶۰ سال حمام نرفته است! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۲:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…