خنک‌ترین مناطق اطراف تهران برای سفرهای یک روزه

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در هر موقع از سال موقعیتی پیش خواهد آمد که شما سفر یک روزه‌ای را در کنار خانواده و دوستان خود تجربه کنید. چه بهتر که چنین سفرهایی در این روزهای پایانی فصل تابستان و به مکان‌های خنک اطراف تهران باشد.
مکان های دیدنی اطراف تهران

هر فصل از سال جاذبه‌های گردشگری زیاد و دیدنی مخصوص خود را دارد. مکان های دیدنی اطراف تهران هم از این قاعده مستثنی نیست و جاهای تفریحی و دیدنی مناسبی برای گردشگری در ایام تابستان دارد که در این بخش از مجله دلتا چند مورد از آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

فیلبند

یکی از رویایی‌ترین روستاهای ایران روستای فیلبند است. این روستا در ارتفاع ۲,۳۰۰ متری از سطح دریا جای گرفته است که به‌دلیل این ارتفاع زیاد و تشکیل اقیانوسی از ابرها به بام شرقی مازندران معروف شناخته می‌شود. روستای فیلبند در هر فصلی جلوه و زیبایی خود را دارد. بهترین زمان رفتن به فیلبند فصل تابستان است که می‌توانید در مهمانی و رقص ابرهای مخملی و سپید آن شرکت کنید.

 دیدنی های اطراف تهران

تنگه واشی

تنگه واشی که به نام‌های سوباشی، سوواشی و ساواشی نیز شناخته می‌شود. یکی از دیدنی‌های حومه تهران است که میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. این تنگه در در فصل تابستان تفرجگاهی خنک برای فرار از گرمی هوای پایتخت محسوب می‌شود.

در تنگه واشی کتیبه‌ای از دوره قاجار به یادگار مانده است. این کتیبه راوی وقایع زمان فتحعلی شاه است که دورتادور آن حک شده است.

طالقان

طالقان یکی از مناطق بکر گردشگری و از ییلاق‌های تهران به حساب می‌آید. این منطقه خوش آب‌وهوا، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان و طبیعت تماشایی و سرسبزی دارد که از دیدن آن سیر نمی‌شوید.

آبشار شاهان دشت

یکی از زیباترین آبشارهای ایران جایی در نزدیکی‌های تهران قرار دارد. این آبشار مرتفع شاهان دشت نام دارد که از نظر ارتفاع دومین آبشار بلند ایران محسوب می‌شود و به ثبت ملی نیز رسیده است. شاهان دشت همچنین بزرگ‌ترین آبشار مازندارن نیز به‌شمار می‌آید.

جاذبه های گردشگری

آهار و شکراب

مسیر آهار به شکراب یکی از بی‌نظیرترین مسیرهای پیاده‌روی در دل طبیعت است. این مسیر رویایی و جادویی از روستای آهار شروع می‌شود و تا آبشار و منطقه ییلاقی شکراب ادامه پیدا می‌کند. وجود رودخانه زلال، کوه‌های مرتفع، درختان سرسبز، باغ‌های گیلاس و آلبالو و راه نسبتا هموار این مسیر، طبیعت‌دوستان و گردشگران را بسیاری را شیفته خود کرده است.

لالون

یکی از بکرترین دیدنی‌های حومه تهران روستای لالون رودبار قصران است. این روستای کوهستانی، خوش آب‌وهوا و سرسبز بهترین مکان برای گردش یک روزه در دامان طبیعت است. روستای لالون به چشمه‌سار رودخانه‌ها معروف است و دلیل آن داشتن چشمه‌های جوشان با آبی گوارا و خنک است.

اطراف تهران

پیشنهاد مطالعه: چند مورد از مکان های دیدنی اطراف تهران را با هم خواندیم. برای خواندن مطالب بیشتر به قلعه دختر فیروزآباد، کهن‌ترین بنای گنبد دار دنیا مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۳:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…