موم عسل و خواصی که شما را شوکه خواهد کرد!

۱۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موم زنبور عسل یک ماده طبیعی است که توسط زنبورهای عسل از غده‌های موجود در زیر شکم آن‌ها ترشح می‌شود. امروزه کاربرد موم در مصارف درمانی، مورد توجه قرار گرفته است.
خواص موم عسل برای سلامتی

موم عسل از حدود یازدهمین روز تا هنگامی که زنبورها برای جمع‌آوری شهد به پرواز درمی‌آیند، به وسیله کارگران هنگامی که آنها تغذیه لاروها را متوقف می‌سازند، تولید می‌شود. موم زنبورعسل معجزه زنبور عسل است. در این مطلب از مجله دلتا در خصوص خواص موم عسل برای سلامتی صحبت خواهیم کرد.

درمان ترک‌های رو بدن

ترک‌های روی بدن که نتیجه چاق شدن و یا دوران حاملگی است، می‌تواند برای بسیاری از خانم‌ها شرم آور باشد. از آنجا که موم زنبورعسل حاوی ویتامین A بوده که در تولید کلاژن مفید است، می‌تواند به شدت در کاهش علائم ترک‌خوردگی کمک کند.

درمان عفونت‌های پوستی و خارش پوست

خارش و عفونت‌های پوستی قطعاً آزار دهنده است، اما با استفاده از موم زنبور عسل قابل درمان است. از آنجا که دارای خاصیت ضدالتهابی بوده، می‌تواند در کاهش درد ناشی از خارش و عفونت‌های قارچی پوست تاثیر بگذارد. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که استفاده از مخلوط موم زنبور عسل، عسل و روغن زیتون در منطقه آسیب دیده و مصرف سه بار در روز به مدت چهار هفته می‌تواند به بهبود خارش و عفونت‌های قارچی پوست کمک کند.

00kharesh موم عسل و خواصی که شما را شوکه خواهد کرد!

تسکین درد مفاصل

یکی دیگر از خواص موم عسل برای سلامتی تسکین درد مفاصل است. مصرف موم زنبور به عنوان دارو در بیماران مبتلا به آرتروز و ورم مفاصل، باعث تسکین درد و کاهش التهابات مفاصل آنان شده است. همچنین مطالعه دیگری بر روی بیماران تصادفی انجام گرفت که نشان داد درمان آنها خیلی سریع‌تر از افرادی که فقط تحت درمان داروهای شیمیایی بودند انجام گرفت.

درمان آکنه

یکی از شناخته‌ترین داروهای خانگی برای درمان آکنه، موم زنبورعسل است. زیرا دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و سرشار از ویتامین A است که به درمان آکنه کمک می‌کند و پوست را از هر گونه آلودگی و گرد و غبار پاک می‌کند.

00acn موم عسل و خواصی که شما را شوکه خواهد کرد!

خاصیت مرطوب کنندگی

موم زنبورعسل یک روش شگفت انگیز برای مرطوب کردن پوست خشک است؛ زیرا خاصیت مرطوب کنندگی دارد و باعث می‌شود رطوبت را در زیر پوست حفظ کند، به این ترتیب به درمان پوست‌های زبر و پوسته پوسته شدن سطح بدن کمک می‌کند.

کم کردن کلسترول خون

تحقیقات نشان می‌دهد که عناصر موجود در موم عسل می‌تواند به تعادل سطح کلسترول قند خون کمک کند. آثار تغذیه‌ای موم یا اسیدهای آلیفاتیک موجود در موم زنبور عسل، باعث کاهش لیپوپروتئین با چگالی کم (“بد”) می‌شود که کلسترول را به ۲۱٪ تا ۲۹٪ می‌رساند و باعث افزایش چگالی بالا می‌شوند که کلسترول لیپوپروتئین (“خوب”) را به ۸ تا ۱۵ درصد می‌رساند.

بهبود مشکلات کبدی

در سال ۲۰۱۳ تحقیقاتی بر روی خواص موم زنبورعسل انجام گرفت که نشان داد با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در آن می‌تواند به مشکلات کبدی کمک کند. این مطالعه به مدت ۲۴ هفته انجام شد و نشان داد که موم به عادی‌سازی عملکرد کبد و بهبود علائم کبد چرب کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص باورنکردنی پیازچه در پیشگیری از کرونا!

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

  4. حسن یوسفی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

    بسیار خوب

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۰:۵۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۰:۴۶ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۰:۴۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۰:۴۰ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ب٫ظ

  10. شیدا

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ب٫ظ

    بسیار عالی بود.ماسک عسل هم برای پوست بسیار مفید است.متشکرم

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۳۸ ق٫ظ

      بله واقعا، جالبه بدونید حتی اگر عسل طبیعی رو تنها روی پوست قرار بدید اثربخش خواهد بود.

      پاسخ

  11. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…