آیا جهش جدید کرونا به ایران رسیده است؟

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سویه لامبدا ویروس کرونا آخرین موردی است که سازمان جهانی بهداشت آن را در فهرست جهش‌هایی طبقه‌بندی کرده است که باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.
جهش جدید ویروس کرونا

در حالی کشورها با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند که گونه جدیدی از آن به نام «لامبدا» در ۲۹ کشور شناسایی شده و این گونه علاوه بر اینکه کشنده‌تر از گونه دلتا بوده، میزان انتقال‌پذیری آن نیز بیشتر است. اما کدام گروه سنی بیشتر در معرض ابتلا به این گونه جدید هستند؟ با مجله دلتا همراه باشید تا با جهش جدید کرونا آشنا شوید.

شناسایی این ویروس

لامبدا در آمریکای جنوبی شناسایی شده و مطالعه بر روی این جهش جدید ویروس کرونا در حال انجام است. طبق تحقیقات ویروس جدید کرونا تحت عنوان لامبدا از قدرت سرایت و انتقال بیماری بالاتری نسبت به جهش‌های قبلی برخوردار بوده و احتمالا شدت بیماری‌اش هم بیشتر از نوع‌های قبلی کروناست.

علائم این بیماری

تب بالا یا حس گرمای شدید در سینه و پشت قفسه سینه، سرفه کردن مداوم، گلودرد، سردرد و از دست دادن حس بویایی و چشایی را از علائم مهم ابتلا به لامبدا کرونا است و این گونه با گونه‌های دیگر کرونا نیز تفاوتی ندارد فقط قدرت سرایت‌پذیری آن به افراد دیگر فوق‌العاده بالاست.

درگیری گروه سنی جوانان

ویروس جدید لامبدا جوانان را بیشتر از نوع‌های قبلی درگیر می‌کند. اگر مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، باعث می‌شود تا ابتلای یکی از اعضا، همه افراد خانواده را درگیر کند، افراد تا قبل از انجام واکسیناسیون در هنگام خروج از منزل و حضور در مراکز شلوغ باید از ماسک استفاده کنند و به‌هیچ‌وجه شستن دست‌ها با آب و صابون را فراموش نکنند. مردم باید از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند تا زنجیره انتقال بیماری کرونا قطع شود.

ویروس لامبدا و ایران

تاکنون گزارش موثقی در خصوص ورود ویروس لامبدا به کشور نداشتیم و در مورد شایعاتی هم که عنوان می‌کنند این ویروس در استان‌های شمالی دیده شده، باید بگوییم که این استان‌ها درگیر پیک پنجم کرونا هستند، به ویژه بعد از تعطیلات تهران و البرز میزان درگیری در استان‌های گلستان، مازندران و مقداری هم گیلان افزایش یافته است اما تا الان در آن‌ها شاهد سکانس تایید شده سویه لامبدا نبوده‌ایم.

این ویروس برای اولین بار در کشور پرو شناسایی و بعد از آن در کشورهای دیگر هم دیده شد، البته نه به مقدار زیاد. به‌نظر می‌رسد این سویه بیشتر در آمریکای جنوبی شیوع داشته باشد و بر اساس گزارشی که در تاریخ ۲۴ جولای منتشر شده بیش از ۵۲۵ مورد ابتلا به لامبدا در کل دنیا مشاهده شده است.

این بیماری در کشورهای آلمان، ترکیه، آمریکا، فرانسه، اسپانیا، کلمبیا و سرزمین‌های اشغالی قدس هم دیده شده و لازم به ذکر است که مشاهده این ویروس در کشورهای همسایه ایران احتمال ورود این سویه را به کشور بالا می‌برد.

هنوز اطلاعات چندانی در خصوص این ویروس نداریم، اما به‌نظر می‌رسد این ویروس نسبت به ویروس‌های قبلی مسری‌تر باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ویروس کرونا توسط چه کسی ساخته شد؟ را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۲۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۵ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  11. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

    مردم انگلیس دارن توی استادیوم فوتبال میبینن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…