این عادت‌های خطرناک عمر شما را کم می‌کند!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شما خوب غذا می‌خورید. ورزش می‌کنید و تمام تلاش خود را می‌کنید تا از سلامت خود مراقبت کنید، اما آیا این‌ها برای داشتن عمری طولانی کافی است؟
عادات خطرناک برای سلامتی

اگر می‌خواهید یک زندگی طولانی و پربار داشته باشید باید به برخی نکات مهم توجه کنید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا در خصوص برخی عادات خطرناک برای سلامتی که شما را به خطر می‌اندازد صحبت کنیم.

خوب نخوابیدن

آیا به نظر شما هر شب خوابیدن سخت است؟ وقتی استراحت کافی ندارید، کم‌خوابی می‌تواند بر سلامت شما تاثیر جدی بگذارد. بر اساس تحقیقات منتشرشده، خواب ضعیف با افزایش مرگ و میر ناشی از قلب مرتبط است. اگر به دنبال راهی برای داشتن شیوه زندگی سالم‌تر هستید، خواب بیشتر را در اولویت قرار دهید.

عادت های خطرناک برای سلامتی

تنقلات شبانه

یکی دیگر از عادات خطرناک برای سلامتی مصرف تنقلات شبانه است. وقتی شب می‌شود و در حال استراحت هستید، ممکن است وسوسه شوید که به سراغ یخچال بروید و یک میان‌وعده بخورید. در حالی که ممکن است دیر غذا خوردن یک مشکل بزرگ به‌نظر نرسد، تحقیقات گروه علوم بهداشتی دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد که می‌تواند در طولانی‌مدت منجر به چاقی و دیابت شود. سعی کنید بعد از صرف شام اصلی از خوردن غذا اجتناب کنید.

نوشیدنی‌های پرقند

آیا از طعم طراوت نوشابه خنک لذت می‌برید؟ متاسفانه، نوشیدن نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند یکی از بدترین عادت‌های بد برای سلامتی شما باشد. تحقیقات انجمن نفرولوژی آمریکا نشان می‌دهد که نوشابه و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به بیماری کلیوی مرتبط باشد. چرا به جای آن مقداری آب امتحان نمی‌کنید؟

عادت های رایج

رژیم یویو

تناسب اندام می‌تواند کاری سخت باشد. با این حال، اگر از طرفداران رژیم‌های عجیب و غریب هستید، ممکن است بخواهید در روال سلامتی خود تجدید نظر کنید. تحقیقات انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد که رژیم غذایی یویو می‌تواند با افزایش خطر بیماری‌های قلبی در زنان مرتبط باشد. رژیم غذایی متعادل و ورزش تنها راه کاهش وزن است.

رژیم یویو یا چرخه وزن به الگویی گفته می‌شود که در آن افراد وزن کم شده را دوباره اضافه می‌کنند و مجبور به دریافت مجدد رژیم می‌شوند. به این چرخه، رژیم تکراری نیز می‌گویند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند این افراد هرگز کرونا نمی‌گیرند!

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۵۴ ب٫ظ

    👏👏👏

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۲۹ ب٫ظ

    مطالبتون واقعا منحصربفردن من یکی خیلی دوس دارم

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…