هندوانه یا خربزه، کدام را بخوریم؟

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هندوانه و خربزه هر دو جزو میوه‌های محبوب تابستانی هستند که خواص آن‌ها بسیار است.
تفاوت بین خربزه و هندوانه

جالب است بدانید، اولگا کوبورلاوا، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای به تفاوت بین خربزه و هندوانه و فواید آن پرداخت؛ کدام یک از غذاهای محبوب تابستانی دارای کالری بیشتری بوده و کدام یک حاوی ویتامین‌هایی با ارزش بالا برای سلامتی است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا این مقاله جالب را بررسی کنیم.

میزان کالری

لازم به ذکر است، خربزه حاوی ۳۵ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم بوده، در حالی که مقدار کالری هندوانه فقط ۲۵  کیلو کالری است. خربزه شما را برای مدت زیادی سیر نگه می‌دارد، مقدار بیشتری فیبر غذایی دارد که برای عملکرد پایدار روده مهم است. به‌ویژه فیبر بدن را تمیز نموده و کلسترول را تثبیت می‌کند. هر گرم خربزه، حاوی حدود ۰.۹ گرم فیبر غذایی است، در حالی که در هندوانه حدود ۰.۴ گرم (برای یک بزرگسال، میزان فیبر در روز ۲۵-۳۵ گرم است) وجود دارد.

ارزش غذایی

به گفته این متخصص تفاوت بین خربزه و هندوانه از نظر ارزش غذایی بدین ترتیب است که،خربزه حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به هندوانه است. صد گرم خربزه حاوی حدود ۳۶ میلی‌گرم ویتامین C است، در حالی که هندوانه حاوی حدود هشت میلی‌گرم است. این بدان معنی است که شما برای تامین نیاز روزانه اسید اسکوربیک، که برای بزرگسالان ۷۰-۱۰۰ میلی‌گرم است، فقط ۲۰۰ گرم خربزه بخورید تا نیاز بدن تامین شود.

ویتامین C نه‌تنها برای ایمنی مهم است، حتی اثر مفیدی هم روی پوست دارد. این متخصص تغذیه در ادامه افزود: هندوانه حاوی لیکوپن است، ماده‌ای که هندوانه را به رنگ قرمز درمی آورد. این ماده غذایی یک آنتی‌اکسیدان است که خطر تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد استفاده از لیکوپن می‌تواند افسردگی، اضطراب و حتی کاهش درد مفاصل را کاهش دهد. تقریبا ۹۲٪ حجم یک هندوانه را آب تشکیل می‌دهد، اما نه آب معمولی! این میوه سرشار از مواد مغذی است. هر برش این میوه‌ آبدار، مقدار قابل‌توجهی ویتامین B6 ،A و C دارد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند کمردرد، نشانه عجیب کرونا!

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۸ ق٫ظ

  3. شهره

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۲۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ق٫ظ

    بسیارعالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…