اصول پهن کردن فرش در خانه شما

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر ایرانی ذاتا عاشق فرش است و همیشه دوست دارد که بهترین و زیباترین فرش‌ها را در منزل خود داشته باشد.
اصول پهن کردن فرش در خانه

کفپوش خانه‌ها از جمله فرش و گلیم نقش مهمی در دکوراسیون خانه‌های ایرانی‌ها دارد و جذابیت خاصی را به همراه خود به خانه می‌آورد. پس از انتخاب طرح و رنگ فرش باید بدانیم فرش را در کجا و چگونه پهن کنیم. در این مطلب از مجله دلتا با اصول پهن کردن فرش در خانه آشنا می‌شوید.

فرش را چطور و کجای خانه پهن کنیم؟

فرش‌ها علاوه‌بر محافظت در برابر سرما و سختی زمین در زیباتر کردن هر خانه‌ای نیز نقش دارند. اگر فرش‌ها متناسب با فضای خانه انتخاب نشوند، موجب زیبایی فضایی که در آن پهن شده، نخواهند شد.

اصول پهن کردن فرش

روش‌های مختلف پهن کردن فرش

پایه‌های عقب مبل را روی فرش نگذارید

در انتخاب اندازه فرش دقت کنید تا فرش متناسب با فضای شما باشد. فرقی نمی‌کند خانه‌ شما کوچک یا بزرگ است و چه مقدار فضا برای نشیمن یا پذیرایی دارد.

هنگام انداختن فرش باید پایه‌های عقب مبل روی زمین باشد، زیرا در این صورت مبل‌ها با حداقل فاصله از هم دور تا دور فرش مورد نظر شما قرار می‌گیرند. اگر به اندازه فرش دقت نکنید مبل‌ها خیلی بیشتر از معمول استاندارد از هم فاصله می‌گیرند.

اصول پهن کردن فرش

پایه‌های جلو مبل روی فرش باشد

اگر خانه شما فضای کافی برای هر تغییری را دارد و مبل‌های شما یکدست نیستند و یک یا دو صندلی با طرح متفاوت از بقیه دارند، بهتر است هر چهار پایه صندلی‌ها و راحتی‌ها روی فرش باشد.

گاهی باید پایه‌های جلویی کاناپه روی فرش بوده و پایه‌های عقبی آن روی زمین قرار بگیرد. این‌گونه خواهید توانست فضای اتاق را به دلخواه بزرگ و کوچک کنید.

چیدمان فرش در خانه

هر چهار پایه مبل روی فرش باشد

اگر فضای خانه شما بزرگ است و فرش بزرگی در اختیار دارید، لازم نیست دوپایه روی زمین و دو پایه دیگر را روی فرش بگذارید بلکه بهتر است هر چهار پایه مبل‌ها را روی فرش قرار دهید. این روش به درد خانه‌های کوچک نمی‌خورد، زیرا خانه را شلوغ‌تر و کوچک‌تر نشان می‌دهد.

هر چهار پایه مبل روی فرش

فاصله فرش از لبه دیوار ۴۵ سانتی‌متر باشد

هنگام پهن کردن فرش‌های بزرگ، اندازه آن را طوری انتخاب کنید که از لبه دیوارها ۴۵ سانتی‌متر فاصله داشته باشد. این قانون بیشتر برای خانه‌های سنتی و خانه‌های دارای یک فرش ۹ یا ۱۲ مترمربعی است.

اگر خانه شما کوچک است به جای فاصله ۴۵ سانتی‌متری قانون فاصله ۲۰ سانتی‌متر تا لبه دیوار را رعایت کنید.

پهن کردن فرش

روی کفپوش‌ها فرش پهن کنید

برای زیباتر کردن فضای خانه از کفپوش در انواع شکل و طرح و جنس استفاده می‌کنند. در این صورت می‌توانید از فرش‌های چند سانتی‌متر کوچک‌تر از متراژ اتاق استفاده کنید تا کمی از زمین و کفپوش هم دیده شود.

فرش روی کفپوش

فرش‌ها را با هم ترکیب کنید

از اصول پهن کردن فرش در خانه این است که اگر دارای فضای کافی هستید، لازم نیست خانه را با فرشی بزرگ بپوشانید بلکه می‌توانید از قالیچه‌های کوچک ترکیبی استفاده کنید و چند دست مبلمان در آن بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آنچه که برای چیدمان اتاق نشیمن باید بدانید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…