نور خانه‌های کوچک را چگونه تامین کنیم؟

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه‌های کوچک چالش‌های مخصوص به خود را در زمینه دکوراسیون و چیدمان دارند. نورپردازی این خانه‌ها نیز یکی از این مسائل و چالش‌هاست که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم.
نورپردازی خانه‌ های کوچک

ساختمان‌های مسکونی بسیاری هستند که نور مستقیم ندارند و کوچک بودن آن‌ها سبب دلگیری نیز می‌شود. جالب است بدانید که خانه‌های کوچک را با انتخاب نور مناسب می‌توان دلنشین و بزرگ نشان داد. در این مطلب از مجله دلتا راهکارهایی برای نورپردازی خانه‌ های کوچک ارائه شده است.

 چراغ مناسب

نورپردازی با چراغ‌های خطی ایده بسیار جذاب و ساده‌ای است. با این روش می‌توانید قسمت خاصی از فضا، که بیشترین نیاز به نور را دارد روشن کنید. بیشترین کاربرد آن بالای جزیره آشپزخانه یا میز ناهارخوری است.

نورپردازی خانه‌ های کوچک

یک چراغ آویز بزرگ باعث می‌شود فضای اتاق کوچک، پر و شلوغ دیده شود. در عوض نوع کوچک آن، می‌تواند فضای بیشتری را بدون کاهش عملکرد روشنایی بخشد. چراغ آویز کریستالی یا سنتی برای خانه‌ای با فضای کم اصلا مناسب نیست.

هالوژن

اگر سقف خانه‌ شما کوتاه است، بهترین انتخاب برای شما هالوژن‌های سقفی است. این لامپ‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند و فضا را کاملا روشن می‌کنند.

نورپردازی خانه‌ های کوچک

در این روش، چراغ به سقف نصب می‌شود و از سقف به‌عنوان منبع نور بهره برده می‌شود. دلیل استفاده از هالوژن‌های سقفی علاوه‌بر ایجاد جلوه بصری، افزایش حس و حال خوب در فضا است.

راهکاری برای سقف بلند

درست است که سقف بلند می‌تواند خانه را بزرگ نشان دهد اما با کمک لامپ مناسب می‌توانید فضا را زیباتر کنید. سقف بلند توجه هر چشمی را به خود جلب می‌کند و باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای اتاق می‌شود. انواع مختلفی از چراغ‌آویزها وجود دارد که می‌توان از میان گزینه‌های مختلف آن را انتخاب کرد.

راهکاری برای سقف بلند

یکی از راه‌های نورپردازی خانه‌ های کوچک استفاده از یک چراغ آویز ساده است. چراغ‌آویز شیشه‌ای بهترین انتخاب است. همچنین انتخاب یک حباب مناسب می‌تواند توهم بزرگ بودن فضا را در مخاطب ایجاد کند و همچنین می‌تواند به فضا روح ببخشد. حباب سفید یا کرم نیز می‌تواند گزینه خوبی برای پخش نور بیشتر و روشن کردن فضا باشد.

ورودی خانه

گوشه‌های تاریک فقط در تقاطع دیوارها یافت نمی‌شوند. داخل قفسه‌های کتاب و داخل طاقچه‌های فرورفته در دیوار نیز از جمله این فضاها به حساب می‌آیند.

نورپردازی ورودی خانه کوچک

بنابراین، می‌توان از لامپ‌های LED یا با تنظیم زوایای یک چراغ و ایجاد یک مسیر باریک نور در این گوشه‌های تاریک، برای روشن کردن آن‌ها کمک بگیرید. دقت کنید اگر ورودی خانه شما کوچک است، با یک چراغ‌آویز، دو عدد دیوارکوب یا حتی دو عدد آباژور رومیزی بر روی کنسول کناری به‌راحتی می‌توانید نورپردازی دلنشینی در ورودی خانه ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین مدل‌های پرده آشپزخانه برای خانه شما را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…