هرآن‌چه که برای چیدمان اتاق نشیمن باید بدانید!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان اتاق نشیمن و پذیرایی از مهم‌ترین موارد برای زیبایی در خانه محسوب می‌شود چرا که نسبت به سایر بخش‌های خانه بیشتر در مقابل دید افراد است.
4725c699d8a79d2cd62c7ba73b233ad9 هرآن‌چه که برای چیدمان اتاق نشیمن باید بدانید!

یک اتاق نشیمن ایرانی چه خصوصیاتی دارد و نحوه چیدمان آن باید چگونه باشد و مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن چیست. در این مطلب از مجله دلتا به نکاتی برای چیدمان اتاق نشیمن ایرانی می‌پردازیم. همراه ما باشید.

با مبل قهوه‌ای چه فرشی مناسب است

امکان ندارد با ورود به هر اتاق نشیمن ایرانی با دکوراسیون یک دست مبلمان قهوه‌ای، کرمی، شکلاتی یا گردویی روبرو نشوید. فرش قرمز یا فرش لاکی که یک فرش ایرانی اصیل است برای ست کردن با مبل قهوه‌ای بسیار مناسب است. از طرفی هم فرش‌های با تم آبی و کرمی روشن یا فرش‌های آبی و قرمز هم در کنار مبل قهوه‌ای بسیار زیبا هستند.

چیدمان اتاق نشیمن ایرانی

با مبل آبی چه فرشی ست می‌شود

خوشبختانه با تنوع در پارچه‌های رومبلی، افراد زیادی به خرید مبل‌های غیر کرم و قهوه‌ای روی آورده‌اند. مبل آبی گزینه مناسبی برای دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی است. استفاده از رنگ آبی در لوازم بزرگ مانند مبل روح آرامی به اتاق می‌دهد.

چیدمان اتاق نشیمن ایرانی

اگر طرفدار کمی انرژی بیشتر هستید، آبی را با فرش‌های قرمز، قهوه‌ای یا آجری ست کنید و اگر آرامش بیشتری می‌خواهید ترکیب مبل آبی و فرش سفید یا فرش کرمی روشن و آبی فوق العاده است.

مبل طوسی با چه فرشی زیباست

بیشتر کسانی که به دنبال خرید مبل قهوه‌ای می‌روند، دلیل خود را چرک تاب بودن این رنگ و نیاز به تمیزکاری کمتر آن، بیان می‌کنند. ولی رنگ‌های دیگری مانند طوسی هستند که همین ویژگی را دارند. اگر اقدام به خرید مبل طوسی کرده‌اید، بدانید که رنگ طوسی یک رنگ خنثی است و می‌توانید تمام رنگ‌ها مانند زرد، قرمز، آبی، بنفش، سبز، نارنجی و … را با آن ست کنید ولی ترجیحا از قهوه‌ای استفاده نکنید.

چیدمان اتاق نشیمن ایرانی

از مبلمان با رنگ‌های شاد استفاده کنید

این کار نه تنها در زیبایی دکوراسیون اتاق نشیمن شما تاثیر دارد، بلکه باعث می‌شود روحیه شما نیز بالاتر برود. اگر خانه‌دار هستید این رنگ‌ها تنوع خوبی به فضای اطراف شما می‌دهد.

مبلمان با رنگ‌های شاد

اگر عاشق رنگ صورتی هستید آن را با رنگ سبز ست کنید. اگر رنگ بنفش را می‌پسندید آن را با سبز، زرد یا طوسی ست کنید. اگر رنگ قرمز را دوست دارید رنگ‌های سورمه‌ای، آبی، قهوه‌ای، سفید، زرد و طوسی برای کنار آن قرار گرفتن مناسب هستند. ترکیب رنگ صورتی، سبز و سورمه‌ای می‌تواند برای دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی بسیار مناسب باشد.

از مبلمان با رنگ‌های روشن استفاده کنید

مبلمان سفید با رنگ آبی به‌ویژه در فرش‌ها و اکسسوری‌ها تناسب خوبی دارند. همچنین مبلمان سفید با رنگ قهوه‌ای سوخته و طوسی برای کنار هم قرار گرفتن زیبا هستند.

مبلمان با رنگ‌های روشن

اگر قصد خرید مبلمان سفید دارید، سعی کنید آن‌ها را با یک ترکیب رنگی سفارش دهید و برای دیوارها از کاغذ دیواری رنگی استفاده کنید تا زیاد بودن رنگ سفید در خانه بیش از حد نباشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب گوشه‌های خالی اتاق پذیرایی را چگونه تزیین کنیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۲:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…