جشنواره‌ای برای نزدیکی به مرگ در اسپانیا!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حتی شنیدن اسم این جشنواره هم مو را به تن آدمی سیخ می‌کند، چه برسد به خوابیدن در تابوت و تماشای بی‌تابی عزیزانمان.
جشنواره تجربه نزدیکی به مرگ

اسپانیا کشور عجایب است. عجایبی از نوع مراسم و جشنواره‌ها؛ از گاو بازی گرفته تا جشنواره گوجه فرنگی حالا می‌خواهیم همراه شما قدم در جشنواره‌های بگذاریم که از این ها هم پا را فراتر گذاشته و شوخی سختی با زندگی کرده است. با مجله دلتا تا با جشنواره تجربه نزدیکی به مرگ آشنا شوید.

معرفی جشنواره

این جشنواره که با نام جشنواره “سانتا مارتا ریبارتمد” شناخته می‌شود، جشنواره‌ای است که نشانه‌های نزدیکی مرگ در آن عنصر اصلی و اساسی است.

این جشنواره همه ساله  در ۲۹ ژوئن ، در شهر “لاس نیوس” که در زبان محلی به آن گالسیا نیز می‌گویند، در اسپانیا برگزار می‌شود.

دلیل برگزاری این جشنواره حمایت از قدیسی به‌نام سانتا مارتا ریبارتمد است و در خلال آن تابوت‌هایی که در آن زندگان در نقش مردگان،  ایفای نقش می‌کنند، حمل می‌شوند.

هدف از این جشنواره تداعی و اعلام نزدیکی مرگ است .

فلسفه جشنواره نزدیکی به مرگ

فلسفه برگزاری این جشنواره نشات گرفته از فلسفه روز مقدس است که اساسا توسط مردم بومی و محلی این منطقه اجرا شده است اما اکنون توریست‌ها از خارج این شهر ، خود را به مراسم این روز می‌رسانند و مانند قلم مویی در دستان یک نقاش قهار، مرگ را به تصویر می‌کشند و سپس تشکر و قدردانی خود را بخاطر زنده ماندن در ۱۲ ماه سال به سنت قدیسین اعلام می‌کنند .
در این مراسم صفی از دوستان و آشنایان متوفای فرضی به‌دنبال تابوت در خیابان‌های شهر حرکت می‌کنند در حالی که لباس عزا به تن کرده‌اند.

شعار این جشنواره

در این مراسم مردگان بازیگر وسایل دلخواه خود را در تابوت حمل می‌کنند. همه این اتفاقات عجیب و غریب به گونه‌ای است که حتی گاهی هنرمندان سورئال نیز توان تصورش را ندارند.

شعار این جشنواره این است ” ای سانتا مارتا، ای ستاره شمال، ما هم مثل شما کسانی را دیده‌ایم که مرده‌اند و دوباره زنده شده‌اند و باد خبر این نمایش مرگ را به شما خواهد رساند.”

پیشنهاد مطالعه: مطلب اتفاقات شوکه کننده که بعد از مرگ در بدن رخ می‌دهد! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…