با بادام از کرونا پیشگیری کنید!

۱۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بادام همچون گردو و پسته ازجمله آجیل‌های خوشمزه‌ای است که اتفاقا خواص بسیاری هم برای سلامتی دارد. بادام از میوه‌ درخت بادام به‌دست می‌آید.
خواص بادام برای سلامتی

نام علمی این خشک‌بار پرونوس دالسیس و بومی مناطق خاورمیانه، هند و شمال آفریقاست. همچنین در مناطقی مثل ایران، عربستان سعودی، لبنان، ترکیه، سوریه و اردن یافت می‌شود. طعم بادام از شیرین تا تلخ قابل‌تغییر است و هر دو نوع آن در فروشگاه‌ها وجود دارد. این آجیل خوشمزه، خواص درمانی زیادی نیز دارد که در ادامه به برخی از خواص بادام برای سلامتی اشاره خواهیم کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

تقویت دستگاه ایمنی

بدن انسان ترکیبات زیادی داردکه باعث حفظ سلامت کلی بدن و قلیایی‌بودن محیط آن می‌شود. بادام منبع غنی از مواد قلیایی است که برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است که توانایی ازبین‌بردن بیماری‌ها را بیشتر می‌کند. علاوه‌بر اینکه میزان مواد قلیایی بادام بسیار بالاست، مقدار زیادی ویتامین E هم دارد که آنتی‌اکسیدانی خیلی قوی است. این آجیل همچنین رادیکال‌های آزاد خطرناک را از بین می‌برد.

تنظیم سطح کلسترول

مصرف مداوم بادام به افزایش سطح کلسترول خوب خون (HDL) کمک می‌کند و در کاهش کلسترول بد خون (LDL) موثر است.

بهبود سلامت استخوان

بادام منبع بی‌نظیری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مقدار زیادی فسفر است. فسفر تأثیر چشمگیری روی قدرت و دوام استخوان و دندان دارد و از بیماری‌های وابسته به سن مانند پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از بیماری‌های قلبی

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی، یکی دیگر از خواص بادام برای سلامتی است. چربی‌های‌ غیراشباع، پروتئین و پتاسیم موجود در بادام همگی به حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند. ویتامین ای (E) یک آنتی اکسیدان موثر است و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، درحالی‌که منیزیم موجود در بادام می‌تواند در جلوگیری از حمله‌ قلبی موثر باشد.

ghlabb با بادام از کرونا پیشگیری کنید!

مراقبت از پوست

خواص بادام برای مراقبت از پوست به‌خوبی شناخته شده است. معمولا برای ماساژ نوزادان از روغن بادام استفاده می‌شود. شیر بادام به‌خاطر تأثیرات مثبتی که روی پوست دارد، معمولا در بعضی از سوپ‌ها مصرف می‌شود.

کاهش التهاب

خیلی از مردم تصور می‌کنند که «چربی» کاملا مضر است، اما درواقع این‌طور نیست. برخی از اسیدهای چرب ضروری هستند و مصرف آنها برای سلامت کلی بدن لازم است. بدن نمی‌تواند این اسیدهای چرب را بسازد و لازم است که از طریق منابع غذایی آنها را تامین کنیم. بادام دو نوع اسید چرب بسیار مهم یعنی لینولئیک و لینولنیک اسید دارد. این اسیدهای چرب به کاهش التهابات موجود در بدن که افراد زیادی از آن رنج می‌برند، کمک می‌کند.

تقویت سلامت مغز

بادام سرشار از مواد مغذی است که برای تکامل و سلامت مغز انسان اهمیت دارد. مصرف بادام با افزایش سطح هوش ارتباط زیادی دارد و به همین خاطر از زمان‌های دور به ‌عنوان یک غذای اصلی برای کودکان در‌حال‌رشد استفاده می‌شده است. این خشک‌بار از ریبوفلاوین و ال‌کارنیتین تشکیل شده است که ازجمله مواد مغذی برای مغز هستند. بادام فعالیت‌های مغزی را افزایش می‌دهد، در ایجاد مسیرهای عصبی جدید نقش دارد و احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند با رعایت این ۵ توصیه قاعدگی آسانی داشته باشید!

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۱۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۰:۲۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

    🙏🏻🌹

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۳۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۱۵ ب٫ظ

    مثل همیشه عالی ،دمتون گرم.

    پاسخ

    • محمد

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۴۵ ب٫ظ

      خیلی عالی بود

      پاسخ

  10. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۰۴ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…