قلعه‌ای روی ابرها، جاذبه گردشگری ارمنستان

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قلعه‌های مشهور ارمنستان یکی از جاذبه‌های دیدنی آن است. ارمنستان کشوری زیبا و تاریخی در شمال غربی ایران است که به‌خاطر وجود این قلعه‌های تاریخی خیلی مشهور شده است.
قلعه های مشهور ارمنستان

قلعه های مشهور ارمنستان یکی از جاذبه‌های دیدنی آن است. ارمنستان کشوری زیبا و تاریخی در شمال غربی ایران است که زمانی از مناطق تحت سلطه ایران به‌شمار می‌رفت و پس از فروپاشی حکومت شوروی به‌صورت کشوری مستقل درآمد.

این کشور به‌واسطه موقعیت جغرافیایی و سابقه تاریخی و فرهنگی غنی که دارد، دارای جاذبه‌‌های طبیعی و تاریخی و زیباست که این کشور را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در منطقه غرب آسیا تبدیل کرده است. در این بخش از مجله دلتا با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این قلعه‌ها بدانیم.

قلعه‌های تاریخی ارمنستان

هر چند ارمنستان کشوری است که از لحاظ جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کشوری غنی به‌شمار می‌آید و گزینه‌های متعددی برای گردشگران به منظور بازدید از این کشور وجود دارد، اما قلعه‌های تاریخی آن به‌عنوان نمادی از استقامت مردمان ارمنی در طول تاریخ به‌شمار می‌‌آیند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

قلعه دشتادم

این قلعه زیبا و باستانی تاریخ محصور شده در سنگ است. این قلعه که تصویرگر خوبی از تاریخ برای بازدیدکنندگان از آن است بسیار شبیه لوکیشن فیلم‌های قرون وسطایی است.

قلعه دشتادم یکی از قلعه‌های ارمنستان است که بهترین گزینه و انتخاب برای افرادی است که به جست‌وجو و کاوش در دنیای پر رمز و راز علاقه دارند.

قلعـه آمبرد

قلعه آمبرد یکی از قلعه های مشهور ارمنستان است که به قلعه‌‌ای در ابرها شهرت دارد. این شهرت به‌علت ارتفاع بسیار بالای مکان بنای این قلعه است که ۲۳۰۰ متر از سطح دریا بالاتر است و به همین دلیل قلعه‌ای در ابرها نام گرفته است.

قلعه های ارمنستان

حمله سلجوقیان، مغول‌ها، تاتارها در طول تاریخ به این سرزمین باعث شده است که قسمت‌های بسیاری از این قلعه دستخوش نابودی و ویرانی شود.

قلعه کاکاوابرد

استان آرارات میزبان یکی دیگر از قلعه های مشهور ارمنستان است. این قلعه که دیوارهای مستحکمی داشته جزء معدود قلعه‌های تاریخی در ارمنستان است که بنای آن تقریبا سالم باقی مانده است.

افسانه‌های متعددی مانند کشیشی که مردم را شفا داده و یا زندانی‌هایی را که به پرنده تبدیل کرده بود تا بتوانند آزاد باشند، از جمله افسانه‌هایی است که در مورد قلعه کاکاوابرد وجود دارد و آن را برای گردشگران و بازدیدکنندگان عجیب و مرموز کرده است.

قلعه های تاریخی ارمنستان

قلعه باغبرد

بخش عمده‌ای از این قلعه تاریخی نیز در گذر زمان ویران شده و تنها چند دیوار و برج از بنای این قلعه باشکوه باقی مانده است. ویژگی منحصربه‌فرد این قلعه، ساخت تونل‌های زیرزمینی در آن بود که از این تونل‌‌ها در زمان محاصره باغبرد استفاده می‌شد. یکی دیگر از ویژگی‌های این قلعه لوله‌های خاکی بود که با استفاده از آن آب شیرین به داخل قلعه منتقل می‌شد.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به سفر به دروازه جهنم، تجربه باورنکردنی مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۲:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۳۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…