خواص حیرت‌آور حنا که باید بدانید!

۱۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حنا گیاهی دارویی است که به‌خاطر خواص درمانی فراوان‌ آن از گذشته تاکنون طرفداران زیادی داشته است.
خواص حنا برای سلامتی

خواص حنا برای جلوگیری از ریزش مو، درمان بی‌خوابی و کاهش فشار خون بسیار موثر است. در این مطلب از مجله دلتا شما را با خواص حنا برای سلامتی آشنا خواهیم کرد.

سم‌زدایی

خیساندن ساقه و برگ حنا در آب و سپس نوشیدن، به تقویت سلامتی طحال و کبد کمک می‌کند. کبد عضو حیاتی بدن برای حذف سموم است. با مراقبت از کبد و تقویت آن، خود را در برابر دامنه‌ گسترده‌ای از بیماری‌ها محافظت می‌کنید.

تسکین بی‌خوابی

رابطه‌ روغن حنا و تسکین برخی اختلالات خواب ثابت شده است. پس اگر دچار بی‌خوابی یا خستگی مزمن هستید، افزودن چند قطره روغن حنا به رژیم گیاهی‌ خود، تاثیر مثبتی خواهد داشت.

فواید حنا برای سلامتی

درمان زخم‌ها

از مهم‌ترین خواص حنا محافظت از پوست در برابر عفونت و رفع التهاب است. بنابراین سال‌های سال برای درمان سوختگی، جراحت و زخم‌ها از حنا استفاده شده است. زیرا نه‌تنها به‌عنوان لایه‌ای محافظ دربرابر عوامل بیرونی عمل می‌کند، بلکه به‌طور طبیعی دارای خاصیت خنک‌کنندگی است و گرما را از پوست می‌گیرد. این ویژگی حنا را مانند آلوئه ورا به درمانی موثر برای آفتاب سوختگی تبدیل کرده است.

تب بر

برمبنای سنت آیورودا، حنا در پایین آوردن تب بسیار موثر است. افزایش دمای بدن به‌عنوان نشانه‌ یک بیماری مستقل، ممکن است به اندام‌‌های بدن و عملکرد آن‌ها آسیب برساند. بنابراین کاهش دمای کلی بدن، مهم است. حنا این کار را با افزایش تعریق یا خنک‌کردن بدن انجام می‌دهد.

خواص حنا

تسکین‌دهنده‌ سردرد

آب گیاه حنا معمولا خیلی اثرگذار نیست، اما تماس مستقیم آن با پوست، باعث درمان سردرد است. خاصیت ضدالتهابی حنا باعث تنظیم فشار خون و افزایش جریان خون در مویرگ‌ها می‌شود.

تنظیم فشارخون

یکی دیگر از خواص حنا برای سلامتی تنظیم فشارخون است. مصرف آب یا دانه‌‌ حنا باعث کاهش فشار خون و تسکین فشار قلبی_عروقی می‌شود. تنظیم فشار خون به جلوگیری از شکل‌گیری لخته در رگ‌ها و قلب کمک می‌کند و درنتیجه احتمال سکته را کاهش می‌دهد.

خاصیت ضدپیری

اگرچه مطالعات گسترده‌ای روی میزان و اثرگذاری آنتی اکسیدان موجود در حنا انجام نشده است، اما قابض بودن حنا ثابت شده است. به همین دلیل برخی روغن حنا را به‌عنوان کرم، برای کاهش چین و چروک صورت و محو‌کردن آثار زخم یا جوش استفاده می‌کنند. به این‌ها خاصیت ضدویروسی و ضدباکتریایی حنا را اضافه کنید که می‌تواند از بزرگ‌ترین عضو بدن یعنی پوست محافظت کند.

کاهش ریزش مو

کسانی که دچار کچلی یا ریزش مو هستند، می‌توانند از حنا بهره بگیرند. به‌روش سنتی و برای افزایش اثرگذاری، بهتر است آب یا روغن حنا را با سرشیر مخلوط کنید و سپس روی موهای خود بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند چه بخوریم تا از شر بیماری کرونا خلاص شویم!

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۴۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۴۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۴۸ ب٫ظ

    بسیار ارزشمندواموزنده

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۰۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۵۳ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…