تنگه تامرادی، شاهکار خطرناک طبیعت یاسوج

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تنگه تامرادی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعت است که به دلیل محیط جذاب اطراف خود، علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند. این تنگه به دلیل وجود آبشارهای دیدنی یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب یاسوج به‌شمار می‌آید.
تنگه تامرادی

تنگه تامرادی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعت است که به دلیل محیط جذاب اطراف خود، علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند. آبشارها به محیطی احتیاج دارند که علاوه بر بارندگی شدید، فضای کوهستانی نیز داشته باشند. این شرایط در کوه‌های زاگرس وجود دارند و به همین دلیل این مناطق پر از آبشارهای بزرگ و کوچک هستند. استان کهگیلویه و بویراحمد، واقع در دل کوه‌های زاگرس، از این قاعده مستثنی نیست و با تعداد قابل توجهی آبشار، دوستان طبیعت‌گرد زیادی را به خود جلب می‌کند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا درباره جاذبه‌های این تنگه بیشتر بدانیم.

چرا باید از تنگه تامرادی دیدن کنیم؟

در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب غربی یاسوج، تنگه‌ای زیبا با آبشارهای فراوان وجود دارد که یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری منطقه است. تنگه تامرادی علاوه‌بر طبیعت زیبا و گیاهان و جانوران غنی، به دلایل تاریخی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

تنگه تامرادی کجاست

مسیر دسترسی به تنگه تامرادی

این تنگه به همراه روستای آن جذابیت‌های زیادی را برای افراد فراهم کرده است و در سال‌های قبل به دلیل صعب‌العبور بودن رفتن به این آبشار و تنگه بسیار دشوار بوده است اما امروزه به دلیل ساخت جاده‌ها و راه‌ها، راحت‌تر می‌توان به این مکان سفر کرد. بهترین فصل برای سفر به این تنگه، بهار و تابستان است و در فصل زمستان آب‌وهوا در این مناطق بسیار سرد و طاقت‌فرسا می‌شود.

آثار دیدنی تنگه تامــرادی

از جمله آثار دیدنی این تنگه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنگل بلوط
  • غارها
  • چشمه بلوط عسلی
  • آبشارها و حوضچه‌ها

تنگه تامرادی یاسوج

در این تنگه آبشارها و غارهای بسیاری را می‌توان دید. برخی از این غارها محل لانه بسیاری از گونه‌های پرندگان هستند. ارتفاعات بلند با پوشش گیاهی منحصربه‌‌فرد، آبشاری زیبا و آب‌وهوای خنک و مطبوع از مهم‌ترین ویژگی‌های این تنگه محسوب می‌‌شوند. آبشار تامرادی را می‌توان یکی از مهم‌ترین جاذبه این منطقه نام برد که این آبشار ۱۵ متری به ‌همراه چهار آبشار دیگر با ارتفاع ۸ تا ۱۰ متر، همراه با حوضچه‌هایی در کنار غارها که به گذرگاه آب تبدیل شده‌اند، طبیعت زیبایی را خلق کرده‌اند که هر مخلوقی را به تحسین وامی‌دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به قشم سرزمین تفریحات ارزان مراجعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۲:۲۵ ب٫ظ

  2. فریبا

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۴۹ ق٫ظ

    عالی بودباسپاس ازموناخانم گرامی،امیدکه پیروزوسربلندوتندرست باشی،یاحق

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ق٫ظ

      درود بر شما، ممنون از همراهی شما دوست عزیز و گرامی

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۴۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۳۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۰:۴۴ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…