با زنجبیل لاغر شوید!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زنجبیل ریشه‌ای است که طعمی تند و حالتی ترد دارد. خواص زنجبیل برای سلامتی بسیار است.
خواص زنجبیل برای لاغری

یکی از فواید زنجبیل، توانایی‌ آن در کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های دور شکم است. این مطلب از مجله دلتا را بخوانید تا بیشتر با خواص زنجبیل برای لاغری آشنا شوید.

خواص زنجبیل برای از بین بردن چربی دور شکم

زنجبیل علاوه‌بر نقش آن در کاهش وزن، به آب کردن شکم و پهلو نیز کمک می‌کند. اگر می‌خواهید شکم شش تکه داشته باشید، زنجبیل می‌تواند به شما کمک کند و بر عوامل ایجاد چربی دور شکم تاثیر بگذارد. این عوامل می‌تواند شامل پرخوری، تغییرات هورمونی و کمبود انرژی برای انجام تمرینات ورزشی باشد.

زنجبیل باعث احساس سیری در شما می‌شود و به لطف این ویژگی زنجبیل، کمتر برای پرخوری وسوسه می‌شوید. زنجبیل به‌عنوان یک ماده‌ طبیعی کاهش اشتها، در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. زنجبیل تقریبا فاقد کالری است و می‌تواند به‌طور تازه یا به همراه غذا و نوشیدنی‌ها مصرف شود.

خواص زنجبیل برای افزایش سوخت وساز بدن

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد زنجبیل در کنار خاصیت سیرکنندگی خود، خاصیت گرمازایی هم دارد. غذاهای گرمازا با افزایش دمای بدن به افزایش سوخت‌وساز و کالری‌سوزی کمک می‌کنند.

مجله بین المللی در مورد چاقی متذکر شده است که مصرف غذاهایی که خاصیت گرمازایی دارند،‌ می‌تواند ابزار بالقوه‌ای برای کاهش وزن باشد. این غذاها باعث افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی می‌شوند و در مسیر کاهش وزن مانع کاهش سرعت سوخت‌وساز می‌شوند. در این مطالعه تفاوت صبحانه‌ حاوی یک نوشیدنی زنجبیل (۲ گرم پودر زنجبیل حل‌شده در آب داغ) با صبحانه‌ای فاقد آن و تأثیرش بر مصرف انرژی و احساس سیری در مردانی که اضافه‌وزن داشتند، مورد بررسی قرار گرفت.

فواید زنجبیل برای لاغری

نحوه‌ مصرف زنجبیل برای کاهش وزن

اگر می‌خواهید از اثرات شگفت‌انگیز زنجبیل برای کاهش وزن بهره‌مند شوید، می‌توانید زنجبیل را به روش‌های زیر مصرف کنید.

  • پیش از غذا خوردن یک تکه‌ نازک زنجبیل بجوید. این کار به تنظیم سوخت‌وساز، تحریک هضم غذا، کاهش سطح کورتیزول و افزایش انرژی کمک می‌کند.
  • تکه‌‌ کوچکی زنجبیل را رنده و با کمی آب لیمو ترش و نمک ترکیب کنید. قبل از وعده‌های غذایی کمی از این ترکیب را مصرف کنید. این کار باعث کنترل اشتهای شما می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند. علاوه‌بر آن از خواص لیمو ترش هم بهره‌مند می‌شوید.
  • زنجبیل یکی از ادویه‌های مناسب برای لاغری است. هر زمانی که خواستید مصرف زنجبیل‌ خود را افزایش بدهید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک طعم‌دهنده در غذاهای خود استفاده کنید. پختن زنجبیل به‌مدت کوتاه و در حدود ۶ دقیقه می‌تواند فواید آن را برای سلامتی افزایش دهد. خوشبختانه زنجبیل طعم دلپذیری دارد و نیازی نیست طعم آن را در غذای خود پنهان کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص باورنکردنی پیازچه در پیشگیری از کرونا!

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۳۹ ب٫ظ

  3. معصومه نوروزیان

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۳۰ ق٫ظ

    بسیارعالی هست

    پاسخ

  4. پری

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۰ ب٫ظ

    من زنجبیل را در چای سبز دم میکنم و میخورم این روش هم تاثیر دارد و یا دمنوش زنحبیل میخورم چون تند و من ناراحتی معده دارم نمیتونم به تنهایی بخورم

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۴۱ ق٫ظ

      چقدر عالی که تجربه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…