سفرهای یک ‌روزه و هیجان‌انگیز به آبشارهای اطراف تهران

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در اطراف تهران آبشارهای طبیعی بسیاری وجود دارند که در میان جنگل‌ها یا بر ارتفاعات کوه‌ها قرار گرفته‌اند و همواره تعداد زیادی از گردشگران را برای سفرهای یک‌روزه به‌سمت خود می‌کشند.
آبشارهای اطراف تهران

اگر می‌خواهید در این روزهای پایانی فصل تابستان کمی هوای خنک استشمام کنید و تنی به آب بزنید، آبشارها بهترین گزینه خواهند بود. در اطراف تهران آبشارهای طبیعی بسیاری وجود دارند که در میان جنگل‌ها یا بر ارتفاعات کوه‌ها قرار گرفته‌اند و گردشگران داخلی بسیاری را برای گذراندن یک تعطیلات و سفر یک روزه به خود جذب می‌کنند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا آبشارهای اطراف تهران برای فصل تابستان را به شما معرفی کنیم.

آبشار خور

آبشار خور یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای اطراف تهران به‌شمار می‌رود و با طبیعتی بکر و منحصربه‌فرد در ۱۷ کیلومتری جاده زیبای چالوس قرار گرفته است.

 آبشارهای خارج تهرانآبشار برجی کلا

آبشار برجی کلا در روستایی با همین نام در آمل واقع شده است. آبشار برجی کلا را می‌توان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعت اطراف تهران دانست که در منظره‌ای بکر و دست‌نخورده قرار گرفته و با سفر به آن، آرامش عمیقی را در دل طبیعت تجربه خواهید کرد.

آبشار آبنیک

آبشار آبنیک در انتهای دره‌ای با همین نام در فشم قرار دارد. این آبشار در طول تابستان بسیار پر آب بوده و در میان طبیعتی سرسبز و بکر واقع شده است. همچنین در پایین آبشار حوضچه‌ای تشکیل می‌شود که برای شنا بسیار مناسب خواهد بود.

آبشار ایگل

آبشار ایگل در ارتفاعات دو هزار متری در دامنه قله توچال و در روستایی با همین نام واقع شده است. در اطراف این آبشار طبیعتی بکر و سرسبز دیده می‌شود و چشم‌اندازی فوق‌العاده دارد.

آبشار در اطراف تهران

آبشار اوسون

آبشار اوسون در منطقه‌ای با همین نام در دربند و ایستگاه پنج توچال قرار دارد. ارتفاعات کوهستانی همراه با رودخانه‌ای پر آب، این آبشار را به یکی از دیدنی‌های جذاب در فصل تابستان و در اطراف تهران تبدیل کرده است.

آبشار شاهان‌دشت

یکی از آبشارهای اطراف تهران آبشار شاهان‌دشت، از بلندترین و بزرگ‌ترین آبشار استان مازندران است که در روستایی با همین نام قرار دارد.

آبشار ورسک

آبشار ورسک از آبشارهای فصلی بوده که حجم آب آن در فصل‌‌ها متفاوت است. به همین دلیل در فصل تابستان این آبشار بسیار پر آب است.

به این آبشار، آبشار چشمه علی یا بزرگ هم گفته می‌شود. برای رسیدن به آبشار ورسک، باید مسافتی کمتر از دو کیلومتر را از روستا طی کنید.

آبشار سنگان

آبشار سنگان که از میراث‌های ملی ایران محسوب می‌شود در انتهای روستایی با همین نام در ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده است.

بازدید از این آبشار در طول فصل تابستان پیشنهاد می‌شود، چرا که حجم آب آن زیاد بوده و هوایی خنک را تجربه خواهید کرد.

اطراف تهران

آبشار ولیلا

آبشار ولیلا در نزدیکی روستایی با همین نام و در استان مازندران واقع شده است. برای بازدید از این آبشار زیبا، باید از میان جنگل‌های انجیلی سرسبز و بکر عبور کرده و در امتداد یک رودخانه حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید.

آبشار شوراب

آبشار شوراب در استان مازندران قرار داشته و به تهران نزدیک است. این آبشار در کنار یک ریل راه‌آهن و در پایین دست روستایی با همین نام واقع شده است.

آب این آبشار به دلیل عبور از خاکی که دارای گوگرد و املاح معدنی بسیار است، غیرقابل شرب بوده و به همین دلیل شوراب نامیده می‌شود.
پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به کافه موزه‌ای برای عشق ماشین‌ها در تهران مراجعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۳:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۱۷ ب٫ظ

    🙏🏻🌹🌻

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…