اصول طلایی در چیدمان آشپزخانه که نمی‌دانید!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می خواهید یک آشپزخانه شیک و زیبا با چیدمان اصولی و صحیح داشته باشید باید نکات مهم دکوراسیون آشپزخانه را بدانید.
قوانین طلایی طراحی آشپزخانه

آشپزخانه با وجود مساحت کوچک خود قسمتی مهم از دکوراسیون منزل محسوب می‌شود. از این رو، همواره تلاش می‌کنیم تا یک فضای دوست داشتنی در آن ایجاد کنیم. ما در این مطلب از مجله دلتا قوانین طلایی طراحی آشپزخانه را دسته‌بندی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

کفپوش آشپزخانه

تصمیم‌گیری درباره پوشش کف آشپزخانه کار آسانی نیست. آشپزخانه فضایی است که بیشتر از سایر نقاط منزل کثیف می‌شود و شما باید دائما آن را تمیز کنید. با این وصف، کفپوش‌هایی که لکه‌های آب و روغن به‌سرعت بر روی آن‌ها نمایان می‌شود برای آشپزخانه مناسب نیستند.

قوانین طلایی طراحی آشپزخانه

همچنین سرامیک، گرانیت، سنگ یا هرچه که به عنوان کفپوش آشپزخانه انتخاب می‌کنید باید مقاومت بالایی در برابر ضربه اجسام خارجی نظیر پایه میز و صندلی و ظروف فلزی و شیشه‌ای سنگین داشته باشد.

الگوی رنگ آشپزخانه

بهتر است که رنگ‌های تیره را به‌عنوان رنگ اصلی پس‌زمینه آشپزخانه خود انتخاب نکنید. رنگ‌های تیره فضای آشپزخانه را کوچک‌تر از آنچه که هست نمایش می‌دهند. در این موارد بهتر است رنگ تیره را برای لوازم جانبی آشپزخانه نظیر هود، گاز و میز ناهارخوری نظر بگیرید و با پس‌زمینه روشن جلوه آن‌ها را بیشتر کنید.

قوانین طلایی طراحی آشپزخانه

دیوار آشپزخانه

دیوارهای آشپزخانه اغلب نقشی تزئینی دارند. مواد و پوششی که برای دیوارهای آشپزخانه استفاده می‌کنید کاملا بر سبک زندگی شما تاثیر می‌گذارند. باید توجه کنید که پوشش دیوار آشپزخانه باید به‌آسانی تمیز شود و با نظافت مکرر کیفیت خود را از دست ندهد.

دیوار آشپزخانه

همچنین آینه یا سرامیک‌های براق برای دیوارهای آشپزخانه پوشش مناسبی محسوب نمی‌شوند و چون بی‌نظمی، کثیفی و لکه‌ها را بیشتر در خود نشان می‌دهند.

فضای کار یا کانتر

فضای کار در آشپزخانه به فضایی استاندارد گفته می‌شود که می‌توانیم از آن برای انجام کارهای پیش از پخت و پز نظیر خرد کردن و پاک کردن مواد غذایی استفاده کنیم.

فضای کار آشپزخانه

بهتر است شما هم برای آشپزخانه خود به فکر یک فضای کار استاندارد یا اصطلاحا کانتر باشید. امروزه کانترها از مواد کامپوزیتی ساخته می‌شوند که از هزینه کمتری برخوردار هستند و طول عمر و ماندگاری بیشتری دارند. تنوع رنگ آنها نیز موجب می‌شود تا بتوانند با انواع دکوراسیون‌های آشپزخانه هماهنگ شوند.

نورپردازی صحیح آشپزخانه

از قوانین طلایی طراحی آشپزخانه نورپردازی صحیح است. نورپردازی تاثیر زیادی هم در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه و هم در افزایش کارایی آن دارد. می‌توانید از دیمر برای تنظیم میزان روشنایی با توجه به ساعات روز نیز کمک بگیرید که این مورد نقش موثری در افزایش عمر سیستم روشنایی و کاهش هزینه برق خواهد داشت.

نورپردازی صحیح آشپزخانه

همچنین استفاده از رنگ‌های روشن در دکوراسیون آشپزخانه نیز در انعکاس نورپردازی تأثیر زیادی دارد.َ

پنهان کردن لوازم

برخلاف گذشته آشپزخانه‌های امروزی از وسایل جانبی زیادی برخوردارند که استفاده از آن‌ها به بخشی از سبک زندگی ما تبدیل شده‌اند. ما دوست نداریم که تمام این لوازم در برابر چشم قرار گیرند زیرا دکوراسیون آشپزخانه را نیز شلوغ و بی‌نظم جلوه می‌دهند.

اصول دکوراسیون آشپزخانه

می توان از ترفندهای متعددی نظیر کابینت‌هایی با درب کرکره‌ای برای پنهان کردن سریع وسایل برای افزایش فضای نگهداری آشپزخانه استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ ایده جذاب برای انتخاب بهترین رنگ روتختی را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…