قشم، سرزمین تفریحات ارزان

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی به جزیره قشم سفر می‌کنید در بزرگ‌ترین ژئوپارک خاورمیانه پا گذاشته‌اید. بدون اینکه بخواهید مثل خیلی از کشورهای دیگر برای رفتن به محدوده آن، ورودی جداگانه بپردازید.
تفریحات ارزان قشم

چه چیزی بهتر از این وجود دارد که بدانید وقتی به جزیره قشم سفر کردید در بزرگ‌ترین ژئوپارک خاورمیانه پا گذاشته‌اید. بدون اینکه بخواهید مثل خیلی از کشورهای دیگر برای رفتن به محدوده آن، ورودی جداگانه بپردازید. برای دیدن تفریحات ارزان قشم با ما همراه باشید.

در واقع کل جزیره قشم یک ژئوپارک بزرگ محسوب می‌شود که در فهرست ژئوپارک‌های یونسکو ثبت شده است. شاید بتوان گفت قشم ارزان‌ترین تفریحات را در ژئوپارک خود دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا درباره این تفریحات ارزان بیشتر بدانیم.

پلاژ و قایق سواری

یکی از این تفریحات ارزان قشم که می‌توان در جزیره داشت، بازی‌های آبی و دریایی است. معمولا جزایر و شهرهای نزدیک به دریا هر کدام پلاژهای مخصوص بانوان و آقایان را دارند که با تجهیزات استاندارد، میزبان گردشگران هستند.

 

بزرگترین ژئوپارک خاورمیانه

در اینجا یک مرکز غواصی نیز ایجاد شده که امکانات مورد نیاز را به گردشگران ارائه می‌دهد. شاتل سواری و پاراسل هم از دیگر امکانات گردشگری دریایی است، اما ارزان‌ترین آن‌ها قایق سواری است که می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای رفتن به دل خلیج فارس باشد.

روستاگردی در قشم

اگر اهل روستاگردی باشید می‌توانید از بافت روستای تاریخی لافت هم لذت ببرید. معماری این روستا با بادگیرهای معروفش آن را به شهر بادگیرهای قشم معروف کرده است. این روستا در شمال مرکزی جزیره و در مجاورت جنگل‌های حرا واقع شده است.

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه در حوالی روستای چاهو شامل دو دره عمود به هم با دیواره‌های عمودی بلند است که شیارها و خطوط و فرم‌های فرسایشی در آن به مرور زمان ایجاد شده است. جنس دیواره‌های آن از ماسه و سنگ آهکی است.

دیدن مراسم سنتی در جزیره

اقامت در بوم‌گردی‌های روستایی قطعا یکی از جذابیت‌های سفر به جزیره قشم خواهد بود. خیلی از اقامتگاه‌ها به‌خصوص آن‌ها که اکولوژ هستند، برای گردشگران خود مراسم زار را برگزار می‌کنند.

قشم جزیره

مهم‌ترین ژئوسایت در ژئوپارک

از طرفی دیگر می‌توان به گنبد نمکی قشم رفت. هر چند مسیرش طولانی است، اما دیدن قندیل‌های نمک در این گنبد بسیار شگفت‌انگیز خودش جاذبه طبیعی زیبایی است، به‌خصوص که یکی از ژئوسایت‌های مهم جزیره نیز به حساب می‌آید.

قشم جزیره ای با تفریحات ارزان
یکی دیگر از جاذبه‌های قشم، دیدن دره ستارگان است. محلی‌ها بر این باورند که ستاره‌ای در اینجا افتاده و پخش شده و زمین به این شکل شکسته است. نقش حنا هم توسط دختران روستا بنا به درخواست گردشگران زده می‌شود.

دیدن جاذبه‌های بکر طبیعی

از دیگر دلایلی که باعث شده است تا تنگه کریان رنگ و چهره‌ای متفاوت نسبت به سایر جاذبه‌ها داشته باشد، بکر و دست نخورده بودن آن است. به‌طوری‌که با قدم زدن در بخش‌های مختلف آن، اثری از دست انسان و دخالت‌های بشر در بافت منطقه مشاهده نمی‌شود.

موزه‌گردی

مردم برای پی بردن به لایه‌های دیگری از این جزیره به موزه ژئوپارک می‌روند و از طبیعت و تاریخ قشم بیشتر آگاه می‌شوند. در این موزه، غیر از مباحث مربوط به زمین‌شناسی و حیات‌وحش جزیره، به مردم‌شناسی و حتی موسیقی جزیره هم پرداخته است.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به کافه موزه‌ای برای عشق ماشین‌ها در تهران مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۴:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…