در این هتل زندگی در غار را تجربه کنید

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 ژان ناول معمار مشهور فرانسوی یک غار صخره‌ای و بیابانی به نام هتل صاحاران در عربستان را طراحی کرده است. این هتل بر اساس جاذبه‌های طبیعی صحراهای عربستان طراحی شده است تا بتواند گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند.
هتل صاحاران

ژان ناول معمار مشهور فرانسوی یک غار صخره‌ای و بیابانی به نام هتل صاحاران در عربستان را طراحی کرده است. این غار ـ هتل مانند سایر پروژه‌های معماری‌اش با الهام از محیط اطراف آن طراحی شده و در ذخیره‌گاه طبیعی صاحاران در میان صخره‌های ماسه سنگی برپا خواهد شد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا درباره این مکان جذاب گردشگری بیشتر بدانیم.

طراحی هتل

طرح‌های این هتل از روی «ناباتاینز»، تمدن باستانی در شمال غربی عربستان الگوبرداری شده که مقبره‌های صخره‌ای را در نزدیکی هگرا می‌ساختند. همان‌گونه که در پایتخت‌شان پترا در اردن امروزی نیز، مقبره‌هایی به همین ترتیب می‌تراشند. هگرا اولین مکانی در عربستان سعودی بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

هتل صاحاران در عربستان

چگونگی این آفرینش، به یک اقدام فرهنگی واقعی تبدیل خواهد شد. هتل صاحاران با درنظرگرفتن پایداری و احترام فرهنگی طراحی خواهد شد و معمار قصد دارد تا گذشته و حال را در فضایی طبیعی با هم هماهنگ کند.

موزه العلا

به گفته معمارِ این غار هیجان‌انگیز، العلا یک موزه است. همه وادی‌ها و پرتگاه‌ها، قسمت‌های ماسه‌ای و صخره‌ای و همچنین بخش‌های زمین‌شناسی و باستان‌شناسی این منطقه، توجه بالایی لازم دارد. اینجا زندگی‌ای جریان دارد که ما تمام ویژگی‌های آن را حفظ و بخشی از جذابیت آن را پاسداری می‌کنیم که می‌توان حفظش کرد.

جاذبه گردشگری عربستان

تعداد اتاق‌های این هتل

این اقامتگاه ۴۰ سوئیت و ۳ ویلای تراشیده شده در صخره‌ها و بالکنی اختصاصی رو به منظره کویر دارد. اتاق‌ها در اطراف یک بالابر استوانه‌ای به طول ۸۰ متر ساخته شده‌اند. ورودی هتل در ماسه سنگی به شکل دایره تراشیده شده است. پروژه استراحتگاه ناول در العلا در سال ۲۰۱۹ مطرح شد و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۴ تکمیل شود.

عربستان
پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به جاذبه‌های گردشگری سد لتیان مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۴:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…