این موزه ترسناک وحشت به جانتان می‌اندازد!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید باورتان نشود، اما موزه‌هایی هم هستند که به جای ارائه آثار هنری و باستانی به نمایش چیزهایی می‌پردازند که باب طبع همه نبوده و چه بسا ترسناک و ناخوشایند هستند.

موزه ماتر (Mutter) از این جمله است. این مجموعه شامل انواع ناهنجاری‌های جسمانی، مومی، نمونه‌هایی از بیماری‌های مختلف و کمتر دیده شده و البته تجهیزات پزشکی آن زمان است. در ادامه همراه شما به تماشای گوشه‌ای از عجیب‌ترین دارایی‌های این موزه در دلتامگ می‌نشینیم. نمونه‌هایی که هر کدام در نوع خود جذاب، غیرعادی و البته تا حدودی ترسناک هستند.

کتاب‌های جلد شده با پوست انسان

درست در مجاورت موزه ماتر کتابخانه تاریخی و پزشکی واقع شده که یکی از بزرگ‌ترین مجموعه کتاب‌های مرتبط با تکامل انسان را دارد. شاید بهتر است بگوییم بزرگ‌ترین مجموعه‌ جهان. در عین حال فرصت بازدید از کتاب‌های متفاوتی نیز نصیب بازدیدکنندگان موزه ماتر می‌شود، کتاب‌هایی که با پوست انسان روکش شده‌اند!

کودکی بدون جمجمه

بخش قابل توجهی از مجموعه‌ نمونه‌های ارائه شده در موزه ماتر به نام نمونه‌های خیس نامیده می‌شوند. قسمت‌هایی از کالبد انسان که در شیشه‌هایی مملو از فرمالدهید حفظ و نگهداری می‌شوند. یکی از عجیب‌ترین و در عین حال ترسناک‌ترین نمونه‌های موجود، کودکی است که بدون جمجمه متولد شد.

کودک دو سر

موزه ماتر مجموعه بزرگ و قابل توجهی از جنین‌های به هم چسبیده را دارد که یکی از آن‌ها جنینی است با دو سر. این جنین که در میان ظرف فرمالدهید قرار گرفته از بدنی واحد اما دو سر برخوردار است. این دو سر به نام‌های جیم و جو شناخته می‌شوند.

بانوی صابونی

موزه ماتر در فیلادلفیا
این جسد که در پی نبش قبری در سال ۱۸۷۵ به دست آمده، به نام بانوی صابونی خوانده می‌شود، آن هم به علت بقایای عجیب باقی مانده از جسد که حالتی شبیه به موم و صابون دارد.

مطلب پیشنهادی:  قبل از مرگ دریاچه ارومیه به دیدن آن بروید!

دیواری از چشم

در تور گردشی در موزه ماتر، ممکن است این حس به شما القا شود که گویی کسی به شما نگاه می‌کند. خب البته این مسئله چندان هم جای شگفتی ندارد. در طبقه پایین موزه، دیواری قرار گرفته که نزدیک به ۴۰ چشم روی آن در کنار هم چیده شده‌اند، به همین دلیل آن را دیوار چشم می‌نامند.

پای مبتلا به دیابت و تکه‌هایی از روده انسان

یکی از کلکسیون‌های عجیب موزه ماتر، محفظه حاوی پای قطع شده انسان است. این پا متعلق به بیماری مبتلا به دیابت است. این بیمار از نکروز بافت‌های بدن که از عوارض بیماری دیابت است، رنج می‌برد.
در سال ۱۸۴۹، در شهر فیلادلفیا وبا شیوع پیدا کرد که در نهایت منجر به کشته شدن ۱۰۱۲ نفر شد. بخش‌هایی از روده کوچک یکی از این بیماران، نمونه ناخوشایند و ترسناکی است که برای تحقیقات بیشتر در این موزه نگهداری می‌شود.
موزه های ترسناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

تقویت مو با این ماسک‌های بی‌نظیر و خانگی

به یاد داشته باشید که حنا خواص بی‌نظیری برای پوست و مو دارد که شما می‌توانید به راحتی با ا…