هشدار، با این پیامک حسابتان خالی می‌شود!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در عصر کنونی بیشتر تعاملات مالی مردم در جهت خرید کالا و خدمات، انتقال وجه و … از طریق خدمات الکترونیک صورت می‌گیرد که با صرف در اختیار داشتن اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضای کارت بانکی می‌توان این اقدامات الکترونیک را انجام داد.
پیامک جعلی مسدودی سیم کارت

امروزه با گسترش استفاده از رایانه و حضور بیشتر افراد در فضای آنلاین از جمله خرید اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتی و سوءاستفاده‌های اینترنتی نیز افزایش یافته است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع پیامک جعلی مسدودی سیم کارت می‌پردازیم.

فیشینگ کارت‌های بانکی با ارسال پیامک

برابر بررسی‌های به عمل آمده اخیرا پیامکی مبنی بر این‌که “مشترک گرامی سیم کارت شما به سبب تخلف به زودی مسدود خواهد شد، برای جلوگیری از طریق نرم افزار همیاب۲۴ پیگیری کنید” به برخی افراد ارسال شده که یک لینک جهت دانلود اپلیکیشن مذکور در ذیل این پیامک درج شده است.

کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده و دانلود اپلیکیشن جعلی همیاب۲۴ پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت پرداخت کارمزد خدمات هدایت می‌شود که با توجه به اخذ دسترسی به پیامک‌ها توسط برنامه امکان سرقت رمز دوم و برداشت از حساب بوجود می‌آید.

پیامک جعلی

بنابراین افراد به هیچ وجه فریب این‌گونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند تنها محل ثبت اطلاعات و اعلام سرقت و ردیابی کالای دیجیتال سایت  https:‎//hamyab24.ir می‌باشد، لذا هر پیامک و تبلیغاتی جهت ثبت اطلاعات به نشانی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

هم‌چنین افراد قبل از وارد کردن اطلاعات جهت استعلام یا ردیابی کالای دیجیتال مراقب لینک‌های ارجاع به سایت‌های جعلی و آدرس سایت مربوطه باشند و اپلیکیشن‌های کاربردی را صرفاً از سایت مرجع که مجوزهای مربوطه از سازمان های ذیربط اخذ کرده است دانلود و استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب تقسیم اموال بین زوجین در طلاق توافقی ممکن است؟  را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۴:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …