با رعایت این ۵ توصیه قاعدگی آسانی داشته باشید!

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دوران قاعدگی بخش مهمی از زندگی زنان است که بعضی آن را دوره‌ای سخت و ناخوشایند می‌دانند. ولی همین دوران قاعدگی است که زنان را سالم نگه می‌دارد.
نکته های بهداشتی در دوران قاعدگی

رسیدن دختران به سن بلوغ نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم. بسیاری از ما اهمیت نکات بهداشتی دوران قاعدگی را درک نمی‌کنیم و به آن‌ها توجهی نداریم، درحالی‌که رعایت‌نکردن این نکات بهداشتی عواقبی ناخوشایند و حتی خطرناک دارد. آگاهی از نکات بهداشتی دوران قاعدگی و رعایت آن‌ها موجب می‌شود که دوران قاعدگی سالمی داشته باشیم و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنیم. تا پایان این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید تا شما را با نکته های بهداشتی در دوران قاعدگی آشنا کنیم.

در سرما کیسه آب گرم را فراموش نکنید

معمولا در ماه‌های سرد سال، دوران قاعدگی طولانی‌تر و دردناک‌تر می‌شود. برای برطرف‌کردن درد می‌توانید کیسه‌ آب‌ گرمی را روی شکم خود قرار دهید تا با تسهیل و روان‌‌کردن جریان خون، شدت درد را کاهش دهید.

رژیم غذایی مناسب و مصرف غذاهای سالم را در برنامه‌ بگذارید

نیمی از مشکلات قاعدگی مانند درد شدید و بی‌نظمی‌های قاعدگی به‌دلیل عادات غذایی ناسالم ایجاد می‌شوند. وقتی به دوران قاعدگی خود نزدیک می‌شوید، از مصرف غذاهای پرادویه و شور پرهیز کنید؛ زیرا این غذاها احتمال لخته‌شدن خون را افزایش می‌دهند و به گرفتگی‌های عضلانی به‌شدت دردناک منجر می‌شوند؛ همچنین بهتر است که میوه‌هایی مانند موز را بیشتر مصرف کنید.

فعالیت بدنی‌ خود را افزایش دهید

به‌جای مصرف داروهای مسکن، فعالیت بدنی خود را افزایش دهید؛ برای نمونه می‌توانید حرکات کششی انجام دهید. فعالیت بدنی در کاهش فشار بر قسمت‌های تحتانی بدن موثر است.

دوران قاعدگی

حرکات یوگا انجام دهید

برای جلوگیری از لخته‌شدن و اختلال در جریان خون و درنتیجه درد قاعدگی باید به‌طور منظم تمرین‌ها و حرکات یوگا انجام دهید. البته این تمرین‌ها فقط زمانی تاثیرگذار هستند که به‌طور منظم انجام شوند. این تمرین‌های یوگا موجب کاهش درد می‌شوند و با انجام آن‌ها دیگر مجبور نیستید دردهای قاعدگی را تحمل کنید.

مصرف این مواد را به حداقل برسانید

گرفتگی‌های قاعدگی دردهایی است که در طول دوران قاعدگی یا روزهای قبل و بعد از آن ایجاد می‌شود. این دردها معمولا در کمر، شکم و پاها ایجاد می‌شوند. دلایل اصلی گرفتگی قاعدگی مصرف گوشت و لبنیات و سیگار کشیدن است. معمولا استعمال دخانیات موجب توقف تولید تخمک در تخمدان‌ها می‌شود و عدم تخمک‌گذاری از دلایل عمده بی‌نظمی‌های قاعدگی است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند حالت تهوع صبحگاهی و دلایل شوکه‌کننده آن!

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۴۰ ب٫ظ

    عرض ادب،بسیارمفیدوارزشمند،،،باسپاس فراوان ازشما،،،مویدباشید

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۳۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ب٫ظ

  8. سمیرا کفاشیان

    ۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۴۰ ب٫ظ

    بسیار آموزنده و زیبا بود.متشکرم

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۵۶ ق٫ظ

      سپاس از پیام انرژی‌بخش شما.

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…