۷ خاصیت تخم کدو برای سلامتی که باید بدانید!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تخم کدو باوجود اندازه‌ کوچکش، سرشار از مواد مغذی است و مصرف مقدار کمی از آن می‌تواند مواد مغذی‌ای مانند چربی‌های سالم، منیزیم و روی را برای‌ بدن فراهم آورد.
خواص تخم کدو برای سلامتی

خواص مفید تخم کدو برای سلامتی به‌دلیل وجود همین مواد مغذی است. کمک به سلامت قلب، پروستات و پیشگیری از بروز برخی سرطان‌ها فقط تعدادی از خواص تخم کدو هستند. با ما در مجله دلتا باشید تا در این مطلب با خواص تخم کدو برای سلامتی بیشتر آشنا شوید.

منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها

وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کاروتنوئیدها و ویتامین E از خواص تخم کدو است. آنتی‌اکسیدان‌ها با کاهش التهابات از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. به‌همین دلیل مصرف غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند.

فواید تخم کدو برای سلامتی

کاهش احتمال ابتلا به برخی سرطان‌ها

رژیم‌های سرشار از تخم کدو احتمال ابتلا به سرطان معده، سرطان پستان، سرطان ریه، سرطان پروستات و سرطان روده‌ بزرگ را کاهش می‌دهد. در یک مطالعه‌ مشاهده‌ای، مصرف تخم کدو توانست احتمال ابتلا به سرطان پستان را در زنان یائسه کاهش دهد. همچنین لیگنان موجود در تخم کدو می‌تواند در پیشگیری و درمان سرطان پستان موثر باشد.

کمک به سلامت پروستات و مثانه

تخم کدو می‌تواند در کاهش علائم هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH) موثر باشد. در این بیماری غده‌ پروستات بزرگ و موجب بروز اختلالاتی در دفع ادرار می‌شود.

مصرف تخم کدو می‌تواند علائم ناشی از هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات را کاهش دهد. در مطالعه‌ای بر روی بیش از ۱۴۰۰۰ مرد، تاثیر مصرف تخم کدو بر این بیماری بررسی شد. پس از یک سال مصرف تخم کدو، علائم این بیماری در مردان کاهش یافت و کیفیت زندگی‌شان بهبود پیدا کرد.

کمک به سلامت قلب

تخم کدو منبع خوبی برای تامین آنتی‌اکسیدان‌ها، منیزیم، روی و اسیدهای چرب سالم است که همه‌ی آنها به سلامت قلب کمک می‌کنند. مطالعات جانوری نشان می‌دهد روغن تخم کدو می‌تواند در کاهش فشار خون و کلسترول خون بالا موثر باشد که دو عامل مهم در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

خواص تخم کدو

کاهش قند خون

مطالعات جانوری نشان می‌دهند کدوتنبل، تخم کدو، پودر تخم کدو و آب کدوتنبل می‌تواند موجب کاهش قند خون شود. این امر در بیماران مبتلا به دیابت اهمیت چشمگیری دارد، زیرا این افراد سخت تلاش می‌کنند تا سطح قند خون‌شان را کنترل کنند.

بهبود کیفیت اسپرم

مقادیر کم عنصر روی موجب کاهش کیفیت اسپرم و افزایش خطر ناباروری مردان می‌شود. تخم کدو با دارابودن مقدار زیادی روی به افزایش کیفیت اسپرم کمک می‌کند.

کمک به خواب راحت

اگر مشکل خواب دارید، مصرف مقداری تخم کدو قبل از خوابیدن شاید بتواند به شما کمک کند. تخم کدو سرشار از تریپتوفان است. تریپتوفان اسید آمینه‌ای است که در خوابیدن مؤثر است. مصرف روزانه تقریبا ۱ گرم تریپتوفان می‌تواند به خوابیدن کمک کند. البته برای تأمین ۱ گرم تریپتوفان باید نزدیک به ۲۰۰ گرم تخم کدو بخورید.

زینک (روی) موجود در تخم کدو می‌تواند در تبدیل تریپتوفان به سروتونین و درنهایت تبدیل به ملاتونین مؤثر باشد. ملاتونین هورمونی است که موجب تنظیم چرخه‌های خواب‌ می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند مسکن‌های طبیعی شگفت‌انگیز برای تسکین درد!

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۵۷ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۴۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…